بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

واکنش لبنانی ها به انفجار تروریستی در جنوب بیروت/ 18 شهید و 291 زخمی در جنایت تکفیریها

تنها طرفی که از انفجار تروریستی سود می برد

عدنان منصور وزیر خارجه دولت موقت لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار گفت: تنها طرفی که از دودستگی در لبنان سود می برد اسرائیل است که از طریق مزدوران خود دست به این اقدامات می زند و همه گروههای سیاسی باید با وحدت خود حامی لبنان باشند.

سلیم جریصاتی وزیر کار دولت موقت لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار بر ضرورت همسویی و حمایت از مقاومت تاکید کرد.

علی حسن خلیل وزیر بهداشت لبنان ضمن محکوم کردن این انفجار گفت: این انفجار ضرورت وحدت همه لبنانی ها را دو چندان می کند و باید همه گروههای سیاسی با عمل به مسئولیت خود از وارد شدن کشور به بحران جلوگیری کنند. 

ادامه مطلب ...

فعال‌سازی تأسیسات جدید نیروی دریایی ارتش

عاون مهندسی نیروی دریایی ارتش از فعال‌سازی تأسیسات موشکی و باند پهپادی ۲ پایگاه‌ جدید این نیرو در جنوب شرق کشور خبر داد. امیر دریادار دوم مهندس حسن جعفری، معاون مهندسی و پدافند غیر عامل نیروی دریایی ارتش از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که با توجه به سوابق و کارنامه درخشان در طول خدمت ۳۵ ساله، از اِشراف بسیار خوبی در حوزه تخصصی خود برخوردار است.


نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی

تجهیزنیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی

وی در گفت‌وگویی، تدابیر نورانی و تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا، مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش، را موجب سپری کردن برهه‌­ای تاریخی و بسیار اثرگذار در سیاست‌های کلی کشور توسط نیروی دریایی دانست و به نکات قابل توجهی در بحث زیر ساخت­های نیروی دریایی اشاره کرد که در ادامه می­‌آید.   ادامه مطلب ...

اعتراف فرمانده بعثی در برابر اسرای ایرانی/ آزادگان در بدو ورود چه خواستند؟

گزارش/ به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی
امام صابران(ره) فرمود: «اگر روزی اسرا برگشتند و من در میان شما نبودم، سلام مرا به آن‌ها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود».

، 26 مرداد سال 1369 برگ دیگری از تقویم انقلاب اسلامی ورق خورد، یوم‌الله دیگری خلق شد و کشور به استقبال 43 هزار پرستوی آزاده از قفس دیکتاتور رژیم بعث رفت.

مردان صبوری که بلندترین قله‌های پایداری را فتح کردند تا دشمن به زانو درآید و عجز خویش را لابه کند.

به یُمن ورود این دلاورمردان سرافراز، دل‌ها غرق در شوق شد و چهره‌ها پس از سال‌ها با لبخند آشتی کردند.
 
یوسف‌های غریبی که از راه رسیدند تا وطن، آن‌ها را در آغوش کشد و بر پاهای استوارشان بوسه زند و آنان نیز در سجده شکر بر خاک وطن افتاده و صدایی لرزان داشتند. شوق مردم و خانواده‌ آزادگان در آن روز به یاد ماندنی، وصف ناپذیر است.

در این روز ایران اسلامی شاهد بازگشت آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سال‌های اسارت خود در اردوگاه‌های عراق پای به میهن اسلامی گذاشته و به ‌آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.   ادامه مطلب ...

بازی موش و گربه اوباما و کنگره درباره ایران

ایران و امریکا

 مواضع متناقض و ناهماهنگ مقام های کاخ سفید و کنگره درباره دولت جدید ایران، اگر نشانه ی نوعی تقسیم کار برای فشار به ایران و امتیاز گیری نباشد دستکم می تواند نشانه ی سر گردانی و تناقض مقامات و دستگاه های دولتی آمریکا در نحوه تعامل با دولت حسن روحانی باشد ادامه مطلب ...

3 "نون" که رابطه شما و همسرتان را خراب می کند

در ازدواج های نسبتا پایدار و بدون تنش های ویران کننده، زوجین به حل تنش و اختلاف می پردازند نه افزایش تنش، اما چطور این کار را می کنند؟
بی اعتنایی زوجین نسبت به هم آن هم در ابتدای ازدواج علل بسیاری دارد که تا زمانی که به علت آن پی نبرید توانایی حل و مدیریت مشکل را نخواهید داشت.

از سوی دیگر کشف کم و کیف علل مورد نظر، شیوه درمان رابطه صحیح با همسر را برای متخصص و مهارت های مورد نیاز زوجین را برای تصحیح روابط مشخص می کند. اگر مشکل را در نحوه ارتباط بدانیم، تحلیل موضوع به شرح زیر است : در ازدواج های نسبتا پایدار و بدون تنش های ویران کننده، زوجین به حل تنش و اختلاف می پردازند نه افزایش تنش، اما چطور این کار را می کنند؟
به زبان ساده در این ازدواج ها زوجین اینگونه فکر می کنند: « چرا اینطور شد، علتش چه بود، نقش من چه بود؟ آیا ممکن است اشکال از من باشد؟ »

اما برعکس زوجین تنش زا با پر حرفی و متهم کردن و تخریب یکدیگر و کشاندن موضوعات و اشخاص بی ربط به ماجرا، مشکل را چند برابر می کنند. یکی از نشانه های بارز آشفتگی روابط زوجین که حتی برای دیگران نیز قابل رویت است بی اعتنایی به هم و فاصله گرفتن از یکدیگر است،

همان موضوعی که شما در پرسش خود از آن شاکی بودید، اما علت ایجاد این مشکل در کجاست؟ چرا زوجین نسبت به انتظارهای متقابل یکدیگر بی تفاوت می شوند؟ 
ادامه مطلب ...

اعتدال بهترین گفتمان است به شرط ولایت


بالاخره و با تمام حرف و حدیث ها یک روحانی با سابقه و آبدیده در کوران های انقلاب بناست سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست بگیرد و اعتدال شعار اوست که بهترین شعار و سخن قرآن و همه مومنان حقیقی است اما مدار و ملاک اعتدال ،حرکت بر محور ولایت است و لا غیر.

بی شک انتخاب رئیس جمهور منتخب و دست به دست شدن قدرت اجرایی کشور به شخصی نظیر حجة الاسلام روحانی و تیم ایشان که نزدیکی و ارتباط زیادی با دولت های کارگزاران و اصلاحات دارند موهبتی است که مرهون بستر دموکراتیک فراهم شده به برکت خون شهدای سرفراز و همچنین لنگر اعتدال نظام یعنی شخص ولی فقیه و دیگر ایمان و انصاف شورای محترم نگهبان و بالاخص شخص آیت الله جنتی می باشد؛ چرا که سخنگوی شورای نگهبان جناب آقای کدخدایی با تشریح نحوه تایید صلاحیت آقای روحانی فرموده است:  ادامه مطلب ...

سیطره "منِ مجازی" بر "منِ واقعی" در ابعاد جهانی

بررسی تهدیدات موجود در فضای سایبر؛
چگونه با به وجود آوردن ملتی ایندیویژوال می‌توان نظام سازی بر مبنای آرمان ها دینی و انقلابی انجام داد؟! و آیا می توان با عدم آسیب شناسی صحیح از شبکه های اجتماعی در حوزه نظام سازی که توسط بالاترین مقام نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است به مدینه فاضله مد نظر دست پیدا کرد؟
 در قرن بیست و یکم کلمات و عباراتی نظیر فضای سایبر، (Cyber Space)، جهان مجازی (Virtual World)، زندگی مجازی(Virtual Life)، زندگی آواتاری(Avatarian Life)، جامعه محتوایی(Content Community) و ... چه در کلام و چه در واقعیتِ زندگی انسان ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. زندگی و روابط اجتماعی در شبکه های اجتماعی(Social Network) نیز تحت تاثیر عناوین ذکر شده جایگاه درخور توجهی پیدا کرده است. این شبکه ها توانسته اند تاکنون بیش از میلیارد ها کاربر سایبورگ شده را ذیل نام های فیسبوک(Face book)، مای اسپیس(My Space)، توئیتر(twitter) و بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی عمومی و تخصصی درگیر جاذبه های خود نمایند.

 
ادامه مطلب ...

تجاوز بی‌شرمانه درحین به دنیا آوردن نوزاد

پلیس ایالتی اوهایو در پی شکایت هایی مبنی بر قتل عمد و تجاوز از سوی پزشک معالج هنگام به دنیا آوردن نوزاد با تحت نظر گرفتن پزشک پرده از جنایت وی برداشت.
به گزارش مشرق، عصر امروز به نقل از نیویورک تایمز نوشت: بسیاری از بازماندگان بیماران این پزشک از وی به دلیل سو استفاده جنسی هنگام بی هوش بودن بیماران و در بعضی موارد کشتن نوزادان با تزریق هروئین به بدن مادر شکایت هایی را در اداره پلیس اوهایو مطرح کرده بودند و خواستار دستگیری و محاکمه وی شده بودند اما به دلیل نبود مدارک کافی پلیس وی را زیر نظر گرفت و توانست با مدارک کافی این پزشک شیطان صفت را دستگیر کند.



وی در آخرین فرصت تجاوز خود به یک مادر ۲۳ ساله که متاسفانه به دلیل تزریق هروئین به بدن مادر نوزادش قبل از به دنیا آمدن کشته شد دستگیر و روانه زندان شد.
فرهنگ غرب از انسان ها چه موجودی  پلیدیی ساخته است اکنون مهاجمان می خواهند همین فرهنگ  ضدانسانی را  بزک کرده  و درقالب فیلم به بشریت  باعنوان فرهنگ برتر ارائه نمایند
  
ادامه مطلب ...

پیام کتبی بشار اسد خطاب به "مقام معظم رهبری" تحویل ولایتی شد


توسط نخست‌وزیر سوریه؛

پیام کتبی بشار اسد خطاب به "مقام معظم رهبری" تحویل ولایتی شد

نخست‌وزیر سوریه پیام کتبی بشار اسد را که خطاب به "رهبر معظم انقلاب" نوشته شده است، تحویل علی‌اکبر ولایتی داد.
 "وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه صبح امروز سه‌شنبه با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در بیمارستان مسیح دانشوری دیدار کرد.

وی در این دیدار پیام کتبی بشار اسد رئیس جمهور سوریه را که خطاب به مقام معظم رهبری نوشته شده است، تسلیم ولایتی کرد.
 
نخست وزیر سوریه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار بر عزم راسخ دولت و ملت سوریه در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت مردم سوریه بر سرنوشت خویش و استقلال کشورشان تأکید کرد.
 
الحلقی ابراز امیدواری کرد: با کمک دوستان سوریه شاهد شکست تروریست‌ها و حامیان خارجی آنها باشیم.   ادامه مطلب ...