بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

عربستان ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات از آمریکا خریداری می‌کند

به نقل از خبرگزاری رویترز، در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به عربستان سعودی، دو کشور در حال مذاکره برای نهایی کردن قراردادهای ده‌ها میلیارد دلاری خرید تسلیحات هستند.

به نوشته رویترز به نقل از منابع آگاه، سامانه دفاع موشکی تاد؛ سامانه نرم افزاری C2BMC (که برای کنترل و فرماندهی و ارتباطات در جنگ به کار می رود) و همچنین یک بسته تجهیزات ماهواره ای، بخشی از تجهیزاتی است که به عربستان فروخته خواهد شد.

خودروی زرهی برادلی و تانک ام109 نیز بخشی دیگر از بسته مورد مذاکره را تشکیل می دهند.

عکس/ تغییر به نفع این آقازاده‌ها!

انسانهای بزرگ قامتشان بلندتر نیست، خانه شان بزرگتر نیست، ثروتشان هم بیشتر نیست، آنها قلبی بزرگ و نگاهی مهربان دارند.

۶۰ گلوله ای که سهم یک "نماینده مجلس" از سفره انقلاب شد

این روایت ترور مردی است که هر اندازه از عمر انقلاب می‌گذرد دوست و دشمن بیشتر از پیش به بصیرت انقلابیش اذعان می‌کنند.

۶۰ گلوله ای که سهم یک «نماینده مجلس» از سفره انقلاب شد

 

دیدم محافظش تیر خورده و خونریزی شدیدی دارد. حسن هم از ناحیه گردن و مغز تیر خورده بود او را از ماشین بیرون کشیدم و دیدم از بینی و دماغش خون بیرون زد و رنگش زرد شد. فردای آن روز رسانه‌ها اعلام کردند که او را با 60 عدد گلوله، یعنی سه تا خشاب تفنگ ژ-3 مورد حمله قرار داده‌اند و به سرعت گریخته‌اند."

این روایت ترور مردی است که گرچه کارهای بزرگش برای انقلاب اسلامی، بعد از شهادت  وی کم‌تر اجر دید و از نامش کم‌تر در حافظه تاریخی انقلاب یاد شد، اما هر اندازه که از عمر انقلاب می‌گذرد و هر میزان که فتنه‌های تهدید کننده آن، پیچیده‌تر و مخوف‌تر می‌شوند، دوست و دشمن بیشتر از پیش به بصیرت انقلابیش اذعان می‌کنند. صحبت از شهید «سید حسن آیت» است.

به راستی این آیت که بود که دشمنانش برای تمام کردن کار او، " سه خشاب ژ-3 را به سوی پیکرش شلیک کردند، حال آن که پیکر نحیف این سید نجف آبادی را یک یا نهایت دو گلوله سهمگین پلنگ-کش ژ3 کفایت می‌کرد. چه سرّی در این ترور وحشیانه نهفته بود؟ راز این خشم و کینه نسبت به او چه بود؟

۶۰ گلوله ای که سهم یک «نماینده مجلس» از سفره انقلاب شد

توصیه گستاخانه کیسینجر به واشنگتن:

وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد اگر دولت این کشور گروه تروریستی داعش را شکست دهد، «امپراتوری ایران» در منطقه تاسیس خواهد شد.

توصیه گستاخانه کیسینجر به واشنگتن: داعش را برای جلوگیری از تاسیس امپراتوری ایران در منطقه حفظ کنید

 به نقل از نیوزویک؛ «هنری کیسینجر»، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، گفت نباید با نابود کردن داعش، زمینه را برای توسعه قدرت ایران در منطقه فراهم کرد؛ زیرا به ادعای وی، با سلطه تهران و نیروهای متحدش بر اراضی آزاد شده از چنگ داعش، یک «امپراتوری رادیکال ایرانی» شکل خواهد گرفت.

در عراق، نیروهای این کشور توانستند موصل را از وجود عناصر داعش پاکسازی کرده و شهر را در کنترل خود درآورند. نیروهای عراقی تقریبا به بیرون راندن داعش از تمام مراکز اجتماع آنها در این کشور نزدیک شده‌اند. در سوریه نیز ائتلاف عربی-کُردی نیمی از مناطق شهر رقه را از حضور داعش پاکسازی کرده است که از اواسط سال 2014 و همزمان با قدرت گرفتن این گروه تروریستی به مرکز خلافت خودخوانده داعش تبدیل شده بود.

حالا کیسینجر 94 ساله، که در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون، وزیر خارجه آمریکا بود، به دولت ترامپ هشدار می‌دهد، شکست داعش به قدرت گرفت ایران در سراسر منطقه خاورمیانه منتهی می‌شود.

گردان پهپاد ایستگاه رادار شهید عسگری افتتاح شد

با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش ،گردان پهپاد ایستگاه رادار شهید عسگری افتتاح شد.

پهپاد سیراف

  گردان پهپاد ایستگاه رادار شهید مجید عسگری هاشم آباد با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افتتاح شد.   

در این مراسم، فرمانده ایستگاه ضمن تشریح فعالیت‌های موفقیت آمیز ایستگاه شهید مجید عسگری، گفت: نمونه این موفقیت‌ها کسب رتبه برتر مسابقات پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط این ایستگاه رادار می‌باشد.

در پایان مراسم نیز یکی از پهپادهای این گردان به نام «کرار» با موفقیت به پرواز در آمد و دقایقی بعد نیز در باند فرودگاه به زمین نشست.

اثر تحسین‌برانگیز حسن روح‌الامینی درباره شهید محسن حججی

حسن روح‌الامینی از گرافیست‌های کشورمان، پوستری درباره لحظه شهادت محسن حججی از شهدای مدافع حرم طراحی کرد.

  سه روز پیش  خبری مبنی بر اسارت یکی از مدافعین حرم به‌نام محسن حججی به‌دست تروریست‌های تکفیری در مرز عراق و سوریه منتشر شد. پس از گذشت دو روز از این خبر روز گذشته، تروریست‌های تکفیری این رزمنده مدافع حرم ایرانی را به شهادت رسانده تصاویر آن را منتشر کردند.

در همین زمینه حسن روح‌الامینی گرافیست و هنرمند انقلابی کشورمان پوستری زیبا از لحظه شهادت این شهید به تصویر کشیده که در زیر آن را مشاهده می‌کنید.

روح الامینی

تصاویر/ تکاوران ارتش و سپاه در مسابقات نظامیان جهان



تکاوران ارتش و سپاه کادر

تکاوران نیروی زمینی ارتش و سپاه در مسابقات نظامیان جهان در روسیه در بخش هوابرد و کوهستان به رقابت با سایر حریفان خود پرداختند.

عربستان به دنبال بهبود روابط با ایران و همسایگان است

به نقل از میدل ایست مانیتور، کارشناسان امنیتی، نرم‌افزار جاسوسی بسیار پیچیده‌ای که توسط یک شرکت اسرائیلی تولید شده است را در گوگل کشف کردند. این نرم‌افزار توانایی ربودن اطلاعات را دارا می‌باشد.

گوگل اعلام کرد شرکت اسرائیلی تولیدکننده این نرم‌افزار با نام «لیپیزان» مدعی شد این نرم‌ افزار قابلیت فراهم کردن امکاناتی برای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیت ملی را دارد.

طبق گفته گوگل، نرم‌افزار «لیپیزان» یک محصول جاسوسی است که قادر به مانیتورینگ و فیلتر کردن ایمیل‌ها، پیامک‌ها، موقعیت و تماس‌های صوتی کاربران است.

شرکت گوگل، 20 نرم‌افزار لیپیزان را که با روشی هدفمند در کمتر از 100 دستگاه توزیع شده بود، با استفاده از محافظ گوگل پلی پس از اطلاع به دستگاه‌های آسیب‌دیده این برنامه را از این دستگاه‌ها حذف کرد.

دیدار با وزیر خارجه عربستان مقدمه‌ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور نبود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دیدار با وزیر امور خارجه عربستان، الزاما مقدمه‌ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با ریاض نبوده است.

دیدار با وزیر خارجه عربستان مقدمه ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور نبود  ادامه مطلب ...

عربستان به دنبال بهبود روابط با ایران و همسایگان است

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسایل عرب در تحلیلی در واکنش به دست دادن وزرای خارجه ایران وعربستان درحاشیه نشست سران همکاری های اسلامی دراستانبول نوشت: سفر مقتدی صدر به عربستان به دعوت محمد بن سلمان ولیعهد این کشور واقدام عادل الجبیر به دست دادن با محمد جواد ظریف و حضور حجاج ایران در مناسک حج نشان دهنده تغییر درسیاست ریاض و تلاش برای برقراری مجدد روابط با ایران است.
 
این تحلیلگر می افزاید: دست دادن روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و عادل الجبیر همتای عربستانی وی در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های اسلامی درباره قدس در استانبول شاهدی دیگر برای تغییر رویکرد عربستان نسبت به همسایگان خود است.