بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

طرح مذاکره با ایران، فریب یا واقعیت؟


مساله ای که دائما به اذهان متبادر می شود، این است که به هیچ وجه مشخص نیست که جو بایدن، معاون رئیس جمهوری امریکا بر چه اساس اعلام آمادگی کرد که واشنگتن آماده مذاکره با ایران بر سر پرونده هسته ای اش است و بعد هم گفت: "توپ در زمین تهران است".

ادامه مطلب ...

جدال اف14 ایرانی با ناو آمریکایی بر سر خلبان عراقی

متن زیر خاطره ایست منتشر نشده از زبان امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده فعلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یکی از عملیات‌های خود در آخرین روزهای جنگ تحمیلی.

در این خاطره به موضوع رویارویی جنگنده های اف 14 ایرانی با هواپیماهای متجاوز عراقی پرداخته شده که این نبرد در مقابل چشمان یگان‌های شناور آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفت و هواپیماهای ایرانی طی آن موفق به دفع یکی از آخرین تجاوزهای هوایی رژیم بعث به آسمان کشورمان می شوند.
***
 

ادامه مطلب ...

شاهکار «اشباح» در چهارمین روز جنگ

 آنچه در زیر می خوانید، مروریست بر یکی از عملیات های مهم و ناشناخته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز از جنگ تحمیلی که طی آن 14 فروند جنگنده فانتوم * موفق شدند دو پایگاه مهم ارتش بعث را در عمق خاک عراق منهدم کنند.
 
***

سوم مهر 1359 است. چهار روز از شروع جنگ تحمیلی می گذرد. عقابان نیروی هوایی ارتش در پایگاه های اول و سوم شکاری آماده ماموریتی مهم می شوند. هدف آنها انهدام دو پایگاه مهم هوایی دشمن در عمق خاک عراق بود.
پایگاه یکم شکاری (مهرآباد) مامور بمباران پایگاه هوایی تموز شده بود و پایگاه سوم شکاری مامور بمباران پایگاه هوایی التقدم.
هر دو پایگاه نزدیک به هم قرار داشتند. پایگاه تموز در نزدیکی پایگاه حبانیه و پایگاه التقدم در فاصله حدود 74 کیلومتری غرب بغداد قرار داشت.
پرواز در اولین ساعات صبح انجام می شد و زمان بندی به شکلی بود که 10 دقیقه بعد از بمباران پایگاه تموز توسط فانتوم های پایگاه یکم شکاری، پایگاه التقدم توسط فانتوم های پایگاه سوم شکاری هدف قرار گیرد.

ادامه مطلب ...

فرهنگ زندگی ایرانی

لباس‌های اصیل زن‌های ایرانی را بشناسیم+عکس




تن‌پوش زنان ایران زمین از دیرباز تن‌پوشی فاخر و اصیل به حساب می‌آمد. لباس‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌هایی شاد و در خور زن ایرانی. فرقی نمی‌کرد زن ایرانی در چه عصری و در کدام سلسله زندگی کند. این زن از هر قوم و قبیله و در هر عصر و زمانی که بود لباسی در شان خود برای پوشش انتخاب می‌کرد. این گزارش بخشی از این لباس‌ها را به شما معرفی می‌کند.

ادامه مطلب ...

رژیم صهیونیستی در بن بست راهبردی

منابع خبری خارجی اخیرا از اظهارات شش نفر از مقامات پیشین سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) گزارش داده اند مبنی بر این که این افراد به طور مشترک با بیانات کم سابقه ای نسبت به آینده رژیم صهیونیستی اظهار نگرانی کرده اند. محور مباحث این مسئولین سابق امنیتی در مورد رژیم صهیونیستی این است که این رژیم فاقد راهبردهای اساسی و بلند مدت برای آینده است و ودر واقع، این رژیم با تسلط حاکمیت جریان تندرو و افراطی و بدون تعدیل مواضعش در مورد منطقه و فلسطین مسیر بن بست را طی می کند.
رژیم صهیونیستی

ادامه مطلب ...

حمله سایبری را ما شروع کردیم اما حالا ایران حرف اول را می زند

موسسه مطالعات امنیت ملی وابسته به دانشگاه تل آویو در پژوهشی که به جنگ های الکترونیکی و سایبری اختصاص دارد خاطرنشان می کند: بخش سایبری وزارت دفاع آمریکا قصد دارد تغییرات کلی ای در جنگ سایبری اعمال کند. به ویژه اطلاعاتی که از سوی برخی منابع رسمی و علنی مخابره شده نشان می دهد آمریکا نزدیک به 90درصد بودجه الکترونیکی خود را صرف دفاع از خود می کند در حالی که تنها 10درصد از این بودجه را به حملات الکترونیکی اختصاص داده است. مسأله ای که باعث تضعیف نیروی هجومی آمریکا شده است.

ادامه مطلب ...

تاریخ رونمایی از جدیدترین پهپاد ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تشریح دستاوردهای کشورمان در زمینه تولید پهپاد، از رونمایی جدیدترین پهپاد ایرانی در خرداد سال آینده (1392) خبر داد و گفت که این پهپاد رزمی است.

به گزارش نامه به نقل از ایسنا: سردار احمد وحیدی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی در آستانه 22 بهمن و آخرین روز از دهه فجر، با بیان اینکه "ما جز موفق‌ترین کشورها در زمینه پهپاد هستیم"، گفت: سوم خرداد سال 92 جدیدترین پهپاد رونمایی می‌شود. این پهپاد از نوع رزمی و برای نبردهای هوا به هوا است؛ البته ما پنج مدل پهپاد جدید نیز در دستور کار داریم.

عبارات حک‌شده بر شمشیر پیامبر(ص)

آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی در کتاب «خاتم انبیا، رحمت بی‌انتها» آورده است: مرحوم علامه مجلسی(ره) از امالی مرحوم شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که در دستگیره شمشیر رسول اکرم(ص) این چند جمله نوشته شده بود:



عبارات


«صِلْ مَنْ قطعک و قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا علی نَفْسِکَ و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ»

ادامه مطلب ...

تجربه آموزی روباه (حکایت)

شیر و گرگ و روباهی با هم رفیق شدند و برای شکار به دشت و کوه رفتند . گرگ و روباه در رکاب شیر به بیشه کوه رفتند و سه حیوان را که عبارت بودند از گاو کوهی و بز کوهی و خرگوش شکار کردند.
گرگ بدون توجه به اینکه شیر سلطان حیوانات است و اختیار و انتخاب با اوست با روباه زمزمه کرد که لابد شیر مانند شاهان دادگستر سهمیه آنها را خواهد داد.
شیر از خیالات و طمع آنها آگاه شد ولی در ظاهر خندان بود و وانمود نمی کرد دل پری از آنها دارد. تا اینکه شیر به گرگ گفت این جانوران شکار شده را عادلانه به نیابت از طرف من تقسیم کن .
 گفت شیرای گرگ این رابخش کن              معدلت را نو کن ای گرگ کهن
نایب من باش  در  قسمت  گری                  تا  پدید  آید که  تو چه  گوهری
 گرگ گفت. ای شیر چون تو بزرگ هستی گاو وحشی از آن تو باشد و بز کوهی چون میان قامت است مال من که میانه هستم و خرگوش نیز به مناسبت کوچکی مال روباه باشد که از همه کوچکتر است .
شیر ناراحت شد و گفت : تا من هستم تو (ما و تو) می کنی؟
سپس بر سر گرگ جهید و او را پاره پاره کرد

ادامه مطلب ...