بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

امیر پوردستان: انگشت سربازان نظام روی ماشه است/ خط قرمز ما، ۴۰ کیلومتر آن سوی مرزها

مهر/ فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اشراف کامل اطلاعاتی در مرزهای شرقی ایران گفت: خط قرمز ما ۴۰ کیلومتر آنسوی مرزهای ایران است و در صورت عبور هر تهدیدی از این حد آن را در نطفه خفه می کنیم.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان عصر امروز جمعه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: پیام رزمایش نیروهای مسلح که در قصر شیرین برگزار خواهد شد برای ملت ما امنیت و آرامش است و ملت ما مطمئن باشند که فرزندان سرباز و بسیجی آنان از توان بالایی برای دفاع از مرزهای گسترده کشور برخوردار هستند.

وی افزود: کشورهای منطقه بدانند که خودشان این ظرفیت و قابلیت و توان برای برقراری امنیت را دارند و نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست و پیام دیگر این رزمایش برای آنهاکه خیال خام تعدی و تجاوز دارند این است که بدانند در این کشور سربازان و بسیجیان انگشت روی ماشه‌ای وجود دارد که آماده‌اند تا در صورت خودنمایی هر تهدیدی آن را در نطفه خفه کنند و پاسخ کوبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان دهند.

امیر پوردستان در خصوص تمهیدات انجام شده در مرزهای شرقی گفت: بخش کوچکی از داعش به صورت هوادار در دیالی بوده و بخشی از داعش در شمال افغانستان وجود دارد که مجموعه ای از طالبان با او بیعت کردند و نزدیک شدند اما در نزدیکی مرزهای ما نیستند.

وی ادامه داد: عناصر اطلاعاتی ما و سیستم های شنود ما دقیقا تسلط و اشراف اطلاعاتی دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

امیر پوردستان در پایان گفت: ما در آنسوی مرزها خط قرمز ۴۰ کیلومتری تعریف کردیم که اگر بخواهند از این خط عبور کنند قطعابا پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند.

در عاشورا دعوا بین دو نوع دیندارى بود

در عاشورا دعوا بین دو نوع دیندارى بود، یکى دیندارى تا مرز فداء و ایثار جان و مال و اسارت بچه ها و زنان و شلاق، و دیگرى دیندارى تا مرز امنیت و رفاه و احترام اجتماعى و ثروت!

بعضى آرزو دارند به هر قیمتى پیر شوند و در رختخواب بمیرند، این تنها آرزویشان هست، بزرگ ترین آرزویشان پیر شدن و در رختخواب مردن است، چنین کسانى با همه چیز به شرط چاقو رو به رو می شوند، یعنى به شرط منافع خودشان، چون هدف، زنده ماندن است.
هدف این ها زندگى به هر قیمت ولو یک روز بیشتر است.

این یک نوع مذهبى بودن است، یک نوع دیگر هم، مذهبى بودن یاران حسین است که در راه کربلا قاسم که یک نوجوان سیزده ساله است، می گوید ما داریم به سمت مرگ می رویم، امام از او می پرسد که نظرت راجع به مرگ چیست؟
می گوید "احلى من العسل"

بازشناسی عبرت‌های عاشورا برای امروز


 

اگر روحیه بسیجی کنار برود

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای براساس "بینشی قرآنی" جایگاهی والا برای تاریخ قائل هستند: «اگر تاریخ یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت- که اصلاً برنامه‌ی انسان‌سازی و برنامه‌ی بشریت است - تاریخ را وارد خودش نمی‌کرد... بنابراین، تاریخ مهم است.»(۱۳۷۰/۱۱/۰۸)

در این بینش "درس و عبرت‌گیری" از تاریخ مسئله‌ی اصلی است: «قرآن به ما می‌گوید: نگاه کنید و از گذشته‌ی تاریخ، درس بگیرید... قرآن‌که صادق مصدِّق است، ما را به عبرت گرفتن از تاریخ دعوت می‌کند.»(۱۳۷۵/۰۳/۲۰) این نگاه به تاریخ بر پایه مهم تغییر نیافتن "جبهه‌بندی‌های اصلی بشر" در طول تاریخ متکی است: «رنگ‌های زندگی عوض می‌شود، روش‌های زندگی عوض می‌شود؛ اما پایه‌های اصلی زندگی بشر و جبهه‌بندی‌های اصلی بشر، تغییری پیدا نمی‌کند.»(۱۳۷۹/۰۱/۰۲)

لازمه‌ی عبرت‌گیری از تاریخ "دغدغه داشتن نسبت به آینده" است. می‌توان با استخراج و فهمِ عمیق درس‌ها و عبرت‌ها، ضمن شناخت نقش خود، نسبت به وظایف خود آگاه شد: «در تاریخ چیزی هست که اگر بخواهیم از آن عبرت بگیریم، باید دغدغه داشته باشیم. این دغدغه، مربوط به آینده است... تاریخ یعنی من و شما... ببینیم در کدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ایم. بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم.»(۱۳۷۵/۰۳/۲۰)

یکی از اصلی‌ترین وقایع تاریخی که با نگاهِ درس آموزی و عبرت‌گیری از سوی رهبری مورد توجه قرار گرفته ماجرای "قیام امام حسین‌علیه‌السلام " ‌و نهضت عاشوراست. در بحث عبرت‌های عاشورا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سؤالی مهم و بنیادین را مطرح می‌کنند: «ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات‌اللَّه‌و‌سلامه‌علیه، جامعه اسلامی به آن حدّی رسید که کسی مثل امام حسین علیه‌السلام، ناچار شد برای نجات جامعه اسلامی، چنین فداکاری‌ای بکند؟... آن جامعه‌اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21591/C/13910902_0121591.jpg
مجموعه پوستر«عبرت‌های عاشورا»
رهبر انقلاب به قربانگاه رفتن امام حسینعلیه‌السلام پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبرصلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم و حاکم شدن شخصی چون یزید بر جامعه‌ی اسلامی را نتیجه‌ی یک بیماری در جامعه‌ی آن زمان دانسته و شناخت این بیماری و آفت را برای جامعه‌ی اسلامیِ امروز ایران فوری‌تر از سایر درس‌ها و عبرت‌های عاشورا می‌دانند: «اگر بیماری‌ای وجود دارد که می‌تواند جامعه‌ای را که در رأسش کسانی مثل پیغمبراسلام و امیرالمؤمنین علیهما‌السلام بوده‌اند، در ظرف چند ده سال به آن وضعیت برساند، این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم... جامعه ما خیلی باید مواظب باشد که به آن بیماری دچار نشود. عبرت، این‌جاست! ما باید آن بیماری را بشناسیم؛ آن را یک خطر بزرگ بدانیم و از آن اجتناب کنیم. به‌نظر من این پیام عاشورا، از درس‌ها و پیام‌های دیگر عاشورا برای ما امروز فور‌ی‌تر است.»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو عامل را به عنوان عوامل اصلی این گمراهی معرفی کرده‌اند: «دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دورشدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویت؛ حساب معنویت را از زندگی جدا کردن... دوم «واتّبعوا الشهوات»؛ دنبال شهوت‌رانی‌ها رفتن؛ دنبال هوس‌ها رفتن و در یک جمله: دنیاطلبی. به فکر جمع‌آوری ثروت، جمع‌آوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن. این‌هارا اصل دانستن و آرمان‌ها را فراموش کردن. این، درد اساسی و بزرگ است. ما هم ممکن است به این درد دچار شویم.»(۱۳۷۱/۰۴/۲۲)

رهبر انقلاب اسلامی حفظ ارزش‌ها را ضامن دوامِ نظام امامت دانسته و از بین رفتن ارزش‌ها، فراموشی آرمان‌ها و انزوای جوانان مومن را زمینه‌ساز انحراف و گمراهی می‌دانند: «اگراین ارزش‌ها را نگه داشتید، نظام امامت باقی می‌ماند. آن وقت امثال حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاة والسّلام، دیگر به مذبح برده نمی‌شوند. اما اگر این‌ها را از دست دادیم چه؟ اگر روحیه‌ی بسیجی را ازدست دادیم چه؟ اگربه جای توجه به تکلیف و وظیفه و آرمان الهی، به فکر تجملات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را درانزوا انداختیم و آن آدم‌پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بی‌صفاىِ بی‌معنویت را مسلط کردیم چه؟ آن‌وقت همه چیز دگرگون خواهد شد... باید در مقابل انحرافی که‌ ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم. پس، عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم روح انقلاب در جامعه منزوی و فرزند انقلاب گوشه‌گیر شود. عده‌ای مسائل را اشتباه گرفته‌اند.»(

چرا هنگام صلوات فرستادن بر محمد، آلِ آن حضرت را نیز بر او عطف می کنید؟



از جمله پرسش هایی که گاه مطرح می شود، فرستادن صلوات بر رسول گرامی صلی الله علیه و آله و آل اوست. می پرسند چرا می گویید: اللهم صل علی محمّدٍ و آل محمّدٍ؟    ادامه مطلب ...

بازخوانی 8 عقب‌نشینی غرب پس از 8 هشدار رهبر انقلاب‬

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، غرب همواره با سناریوسازی های مختلف به دنبال تضعیف ایران بود اما این تهدیدها در مقابل قاطعیت و صراحت مقام معظم رهبری رنگ باخته است و دشمنان هرگز به نتیجه مطلوب نرسیدند. 

 


‫بازخوانی هشت عقب‌نشینی غرب پس از هشت هشدار رهبر انقلاب‬

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد کارشکنی‌ها و دشمنی‌های کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه نسبت به جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم که برخی از این دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها واکنش صریح و قاطعنامه مقام معظم رهبری را در پی داشته است، به طوری که پس از صراحت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب شاهد عقب نشینی و تغییر رویه در سیاست‌های غرب بوده‌ایم. چنانکه شواهد تاریخی نشان می‌دهد همین واکنش‌های صریح و قاطعانه مقام معظم رهبری باعث زوال رویه استعمارگرانه شده است.     
ادامه مطلب ...

خاکی که پیامبر(ص) را به گریه انداخت

یامبر(ص) فرمود: یا امّ سلمه بگیر این خاک را و بگذار در شیشه اى، هر وقت که دیدى رنگ خاک به خون گرائید، آنوقت بدان که فرزندم حسین علیه السلام به شهادت رسیده است. 

 


به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روایت اهل سنت و شیعه نقل شده است که امّ سلمه همسر پیامبر (ص) مى گوید:  

روزى رسول خدا (ص) مشغول استراحت بودند که دیدم امام حسین علیه السلام وارد شدند، و بر سینه پیامبر(ص) نشستند، حضرت رسول (ص) فرمودند: مرحبا نور دیده ام ، مرحبا میوه دلم ، چون نشستن حسین علیه السلام بر سینه پیامبر (ص) طولانى شد، پیش خودم گفتم! که شاید پیامبر(ص) ناراحت شوند و جلو رفتم، تا حسین علیه السلام را بر دارم . 
  ادامه مطلب ...

توافق هسته‌ای ایران، تسلیم کامل اوباما در برابر این کشور بود

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی توافق هسته‌ای ایران و دلیل محروم شدن "جان کری" از دریافت جایزه صلح نوبل پرداخت.  
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وال استریت ژورنال در گزارشی به قلم "جیمز تارانتو" با عنوان "توافق اسلو تعهدی برای نقض شدن، توافق هسته‌ای ایران از آن بدتر خواهد شد" نوشت: "یاسر عرفات" در سال 1994 (1372) جایزه نوبل صلح را برد، با این حال "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، دست‌کم امسال این جایزه را نگرفت. در واقع کمیته نروژی نوبل این جایزه را به فردی داد که ارزش دریافت این جایزه را داشت. گروه چهارجانبه گفتگوی ملی تونس به دلیل حمایت هدفمند به ایجاد دموکراسی در تونس در پی انقلاب 2011 (1389) این کشور شایسته دریافت این جایزه بود. به تیم 4 نفره تونس تبریک می‌گوییم و امیدواریم که این دستاورد ادامه یابد.     
ادامه مطلب ...

توافق هسته‌ای ایران را با اقدام مادرزنش مقایسه کرد!

خست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از توافق هسته‌ای گفت: احساسم درباره این توافق مانند کسی است که مادرزنش، خودروی بی ام وی او را به صخره کوبانده است! 
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «جکسون ویل،» ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی ، دوشنبه شب  در جمع عده ای در مرکز تایمز یونیون در جکسون ویل فلوریدا مهمترین چالش پیش روی آمریکا و متحدانش را مقابله با ترور عنوان کرد و گفت غلبه بر این چالش مستلزم فکری نو و جدید است.
............  
ادامه مطلب ...

آماده‎ایم پیام سخت ایران را به حکام نالایق سعودی نشان‎دهیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آماده‎ایم تا پیام سخت، قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی را به حکام نالایق سعودی نشان دهیم. 

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در ادامه تدابیر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا آماده هستیم تا پیام سخت، قاطع و کوبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به حکام نالایق سعودی نشان دهیم.
........  
ادامه مطلب ...