بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

اصابت گلوله خمپاره به مرقد حضرت زینب(س)


اصابت گلوله خمپاره به مرقد حضرت زینب(س)

گلوله‌های خمپاره به زیارتگاه حضرت زینب (س) در حومه دمشق، پایتخت سوریه، اصابت کرد.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد امروز گلوله های خمپاره به زیارتگاه حضرت زینب (س) در حومه دمشق، پایتخت سوریه، اصابت کرد. 

پرس تی وی به تلفات احتمالی این حمله و جزییات خبر اشاره ای نکرد. 



پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود / قبول قطعنامه‌ ۵۹۸، توطئه‌ى دشمن را برگرداند


قطعنامه‌ ۵۹۸ به روایت رهبر انقلاب/

پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود / قبول قطعنامه‌ ۵۹۸، توطئه‌ى دشمن را برگرداند

رهبر انقلاب درباره پذیرش قطعنامه فرموده بودند: قطعنامه را هم که امام قبول کرد، به‌خاطر این فشارها نبود. قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتى بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادى کشورْ مقابلِ روىِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمى‌کِشد و نمى‌تواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ به‌خاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت مى‌کرد. وانگهى؛ اگر همه‌ى دنیا در امر جنگ دخالت مى‌کردند، امام رضوان‌اللَّه علیه، کسى نبود که رو برگرداند. بر نمى‌گشت! آن، یک مسأله‌ى داخلى بود؛ مسأله‌ى دیگرى بود.
  ادامه مطلب ...

کارکنان فیسبوک کلمه عبور همه را دارند

یکی از کارکنان سابق کمپانی فیس‌بوک می‌گوید کارکنان این کمپانی ابَرپسوردی در اختیار دارند که با آن می‌توانند به اکانت‌های همه کاربران این شبکه اجتماعی وارد شوند. صحت این ادعا فیس‌بوک را با چالش تازه‌ای روبرو می‌کند.

یکی از کارکنان سابق کمپانی فیس‌بوک می‌گوید کارکنان این کمپانی ابَرپسوردی در اختیار دارند که با آن می‌توانند به اکانت‌های همه کاربران این شبکه اجتماعی وارد شوند. صحت این ادعا فیس‌بوک را با چالش تازه‌ای روبرو می‌کند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، سخنرانی‌نگار مارک زاکربرگ٬بنیان‌گذار فیس‌بوک٬که پس از پنج سال کار در این کمپانی در سال ۲۰۱۰از سمت خود استعفا داد٬به کاربران این شبکه اجتماعی در سراسر جهان هشدار داد که باید مراقب به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی خود در فیس‌بوک باشند٬چون فیس‌بوک می‌تواند به سادگی به تمام اطلاعات موجود روی پروفایل آنها دست پیدا کند.

کاترین لوسه در گفت‌وگو با روزنامه گاردین گفت در شرایط کنونی که افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره جاسوسی‌های دیجیتال آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) نگرانی‌های گسترده‌ای درباره دسترسی دولت‌ها به اطلاعات خصوصی در میان کاربران اینترنت در سراسر جهان پدید آورده٬کاربران باید بدانند که کارکنان فیس‌بوک به پسورد و اطلاعات خصوصی همه آنها دسترسی دارند.   ادامه مطلب ...

بانوی ثروتمندی که در تنگدستی درگذشت

در سوک ام‌المؤمنین خدیجه کبری(س)؛

بانوی ثروتمندی که در تنگدستی درگذشت

مادر مؤمنان، حضرت خدیجه که درود خدا بر او باد ثروتمندترین زن سرزمین خود بود و اعراب بر او به‌خاطر ثروت و قدرتش نام "ملکه بطحاء" نهاده بودند اما این بانوی گرامی از شدت عشق به پیامبر اسلام(ص)، تمام ثروت خود را در راه ترویج دین خاتم خرج کرد و سرانجام در "عام الحزن" در تنگدستی و گرسنگی درگذشت.
 

حضرت خدیجه(س) پانزده سال قبل از عام الفیل و شصت وهشت سال قبل از هجرت نبوی در شهر مکه دیده به جهان گشود. نام او خدیجه و کنیه‌اش "ام هند" بود و نام پدرش "خویلد ابن اسد" و نام مادرش "فاطمه دختر زائدة بن الاصم". پدر و مادر خدیجه با چند واسطه به "لویّ بن غالب" می رسد که جدّ اعلای پیامبر خداست و مادر مادر خدیجه "هاله" دختر عبدمناف از اجداد پیامبر اسلام است. بنابراین خدیجه هم از طرف پدر و هم از سوی مادرش با پیامبر اسلام هم‌نسب است.  ادامه مطلب ...

NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟


موبایل شما کیف پول شما می شود؛

NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟

امروز شما را با نحوه استفاده از NFC آشنامی کنیم. تکنولوژی که نه تنها می تواند موبایل شما را به کیف پول الکترونیکی تبدیل کند بلکه قابلیت های دیگری هم به آن خواهد افزود.
 

امروزه تعداد گوشی‌هایی که از تراشه NFC استفاده می‌کنند و این سامانه را پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. (به طور مثال گوشی های هوشمند جدید) با استفاده از این تراشه اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می‌شود. البته اگر گوشی شما جدید نیست، این تراشه را می توان خرید و بر روی باتری گوشی چسباند تا با ساده ترین گوشی هم این تکنولوژی در دسترس شما باشد.
مهم‌ترین کاربرد NFC، پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است. برای این منظور، کاربر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه NFC ‌خوان نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. بیشتر معاملات نیاز به تصدیق ندارند ولی در برخی موارد ممکن است فروشندگان در خواست تایید هویت کنند.   ادامه مطلب ...

به نام رفع تحریم ایران به کام ان.اس.ای


چرا آمریکا تحریم ابزارهای ارتباطی را لغو کرد؟

به نام رفع تحریم ایران به کام ان.اس.ای

آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات درست و معتبر از مردم ایران پیش از راه‌اندازی سفارت مجازی، اقداماتی انجام داده بود که البته در سال‌های اخیر آنها را گسترش داده است. آمریکا که همپای رشد اینترنت، سازمان ملی جاسوسی "ان‌اس‌ای" را توسعه داد، شعبه‌ای از آن را در یکی از کشورهای خاورمیانه مستقر کرد تا به‌شکل ویژه بر روی فضای اطلاعاتی ایران تمرکز کند.
 
مشرق؛  خبر لغو تحریم تلفن همراه و رایانه که آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی پیدا کرد.

  ادامه مطلب ...

به هیچ بهانه‌ای نماز اول وقت را از دست ندهید!

رهبر معظم انقلاب:

به هیچ بهانه‌ای نماز اول وقت را از دست ندهید!

توجه به نماز، اهتمام به نماز، خیلى تأثیر دارد. نماز را با توجه خواندن، اول وقت خواندن، با حضور قلب خواندن، با تمرکز خواندن، خیلى خیلى اثر دارد.
  پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان، به صورت روزانه توصیه‌های کاربردی رهبر انقلاب درباره نماز، قرآن و نهج البلاغه که در بیاناتشان به آن پرداخته‌اند را به ترتیب در سه دهه ایام ماه مبارک رمضان منتشر می‌کند.

 
*** دل را به خدا پیوند بزنید. راهش هم در شرع مقدس باز است؛ یک کار رمزآلود پیچیده‌اى نیست. شما قله‌ى کوه را از پائین نگاه می‌کنید، مى‌بینید کسانى آنجا هستند؛ اینجور نیست که تصور کنید اینها بال زدند رفتند آنجا؛ نه، اینها از همین مسیرى که جلوى پاى شماست، جلو رفتند و به آنجا رسیدند. دچار توهم نشویم، خیال نکنیم که با یک نوع حرکت غیرعادى و غیرمعمولى میتوان به آن قله‌ها رسید؛ نه، آنهائى که در آن قله‌ها مشاهده می‌کنید، از همین راهها عبور کردند. این راهها چیست؟ در درجه‌ى اول، ترک گناه. گفتنش آسان است، عملش سخت است؛ اما ناگزیر است. دروغ نگفتن، خیانت نکردن، از لغزشهاى گوناگون جنسى و شهوانى پرهیز کردن، از گناهان پرهیز کردن؛ قدمِ مهمترینش این است. بعد از ترک گناه، انجام واجبات، و از همه‌ى واجبات مهمتر، نماز است. «و اعلم انّ کلّ شى‌ء من عملک تبع لصلاتک»؛ همه‌ى کار انسان تابع نماز است. نماز را به وقت بخوانید، با توجه و با حضور قلب بخوانید. ۱۳۸۹/۰۵/۳۱   ادامه مطلب ...

چه فایده ای دارد که چشم داشته باشم اما قرآن نخوانم؟

آیات و روایات زیادی در باب انس با قرآن و قرائت و تدبر در این صحیفه سعادت وارد شده است اما در کنار آنها سیره اولیای الهی در توجه به این کتاب آسمانی متنبه کننده و تکان دهنده است.

با نگاهی به سیره حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در می یابیم که ایشان جدا از ایام سال در ماه مبارک رمضان توجه ویژه ای به قرآن کریم داشته اند؛ به طوری که روزی هفت بار قرآن می خواندند!؛ در هر فرصتی ولو اندک قرآن می خواندند ،بار ها دیده شد که امام حتی در دقایقی قبل از آماده شدن سفره -که معمولا به بطالت می گذرد- قرآن تلاوت می کنند1.

یکی از اطرافیان امام می گوید که ایشان در نجف چشمشان درد گرفت و به دکتر مراجعه کردند،دکتر بعد از معاینه چشم امام گفت: شما باید چند روزی قرآن نخوانید و به چشمتان استراحت بدهید. امام خندیدند و فرمودند: دکتر، من چشم را برای قرآن خواندن می خواهم، چه فایده ای دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم شما یک کاری کنید که من بتوانم قرآن بخوانم2.

فرشته بیکار

   روزی مردی خواب عجیبی دید. 


دید که پیش فرشته هاست و به کارهای آنها نگاه می کند. هنگام ورود، دسته بزرگی از فرشتگان را دیدکه سخت مشغول کارند و تند تند نامه هایی را که توسط پیک ها از زمین می رسند، باز می کنند و آنها را داخل جعبه می گذارند. مرد از فرشته ای پرسید: شما چکار می کنید؟ فرشته در حالی که داشت نامه ای را باز می کرد، گفت: اینجا بخش دریافت است و ما دعاها و تقاضاهای مردم از خداوند را تحویل می گیریم.
مرد کمی جلوتر رفت. باز تعدادی از فرشتگـــان را دید که کاغذهـایی را داخل پاکت می گذارند و آن ها را توسط پیک هایی به زمین می فرستند.
مرد پرسید: شماها چکار می کنید؟ یکی از فرشتگان با عجله گفت: اینجا بخش ارسال است، ما الطاف و رحمت های خداوند را برای بندگان به زمین می فرستیم.
مرد کمی جلوتر رفت و یک فرشته را دید که بیکار نشسته است. با تعجب از فرشته پرسید: شما چرا بیکارید؟
فرشته جواب داد: اینجا بخش تصدیق جواب است. مردمی که دعاهایشان مستجاب شده، باید جواب بفرستند ولی فقط عده بسیار کمی جواب می دهند.
مرد از فرشته پرسید: مردم چگونه می توانند جواب بفرستند؟
فرشته پاسخ داد: بسیار ساده، فقط کافیست بگویند: خدایا شکر.

بحرین دیگر مکانی مناسب برای استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیست

این نتیجه‌گیری همچنین در گزارش دسامبر 2012 وزارت کار آمریکا تصریح شده و در آن به وخامت فضای حقوق کارگران در بحرین و تبعیض سیاسی و فرقه‌ای علیه کارگران شیعه اشاره شده است. این وزارتخانه اخیرا خواستار مشورت‌های رسمی با دولت بحرین برای بررسی ادعاهای مربوط به نقض حقوق کارگران پس از سرکوب‌های سال 2011 شده است. توجه فزاینده دولت آمریکا به بحرین با توجه به اندازه این کشور و جمعیت کمش ممکن است به نظر غیرطبیعی بیاید اما زمانی که نوبت به سیاست خارجی آمریکا در منطقه خلیج فارس می‌رسد، حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین به این جزیره کوچک اهمیت زیادی می‌بخشد. همانطور که «ویلیام برنز»، معاون وزیر خارجه آمریکا ماه جاری در سخنرانی خود در دانشگاه «پرینستون» گفت، آمریکا از نعمت روی برگرداندن از خاورمیانه که گاهی به صورتی ناخوشایند حضور خود را اعلام می‌کند، محروم است. چندین تحلیل‌گر نیز به همین مسئله اشاره کرده‌اند از جمله «دنیس بلر»، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا که اخیرا نگرانی‌هایش را درباره بی‌ثباتی فزاینده در بحرین اعلام کرد. آنها معتقدند اگر اوضاع همچنان رو به وخامت گذارد، بحرین ممکن است دیگر مکانی مناسب برای میزبانی از ناوگان پنجم آمریکا نباشد. گرچه وزارت دفاع آمریکا هنوز طرحی جایگزین را برای تغییر مکان ناوگان پنجم ارائه نداده است، اما به نظر می‌رسد به تهدیدی که چنین بی‌ثباتی متوجه ناوگان پنجم می‌کند، پی برده باشد. ژنرال «جیمز ماتیس»، رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا در ماه مارس به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که گفت‌وگو و اصلاحات در بحرین کلید اطمینان از ثبات و امنیت این کشور هستند که در سایه افزایش تنش‌ها میان ایران و غرب مورد نیاز است