بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!

استعفای سعد الحریری هرچند غیرمنتظره و مشکوک است، اما سؤال‌برانگیزتر و عجیب‌تر از آن اینکه انگیزه و عامل این اقدام به ایران و سفر اخیر ولایتی به لبنان نسبت داده شود. نخست وزیر لبنان استعفای خود را نه در خاک کشور خود بلکه از عربستان و در برابر دوربین شبکه العربیه اعلام کرده و در متن استعفایش به‌صورت مستقیم و صریح جمهوری اسلامی ایران را دلیل نابسامانی اوضاع لبنان و چالش‌های منطقه برشمرده و مدعی شده است سیاست‌های تنش‌زای تهران در منطقه در نهایت گریبانگیر ایران خواهد شد.

کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!

چرا سعودی‌ها به‌دنبال جنگ دیگری در لبنان هستند؟

الحریری و سلمان

یک روزنامه اتریشی شکست عربستان در پروژه کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران را دلیلی دانست که ریاض حالا می‌خواهد جنگ دیگری را در لبنان به‌راه بیندازد. 

ادامه مطلب ...

نرخهای جدید اینترنت غیرحجمی اعلام شد + جدول قیمت

شهرهای تحت پوشش اینترنت 3G و 4G همراه اول ایرانسل رایتل تا پایان خرداد 96

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبه جدید سرویسهای پرسرعت غیرحجمی را اعلام کرد. 

ادامه مطلب ...

زلزله کرمانشاه| برپایی بیمارستان صحرایی ارتش در سرپل ذهاب

بیمارستان صحرایی ارتش

نیروی زمینی ارتش اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگان سرپل ذهاب برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان زلزله کرمانشاه کرد.

   نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگاه تیپ 71 سر پل ذهاب برای ارئه خدمات درمانی به مصدومان مناطق زلزله‌زده کرده است.

همچنین بالگردهای هوانیروز ارتش هم از صبح امروز مشغول انتقال مصدومان زلزله کرمانشاه به مراکز درمانی هستند.

نشست محرمانه فرماندهان ستاد ارتش آمریکا و اسرائیل

 آیا طبل جنگ به صدا در می‌آید؟

دانفورد در بروکینگز

روسای ستاد ارتش آمریکا و اسرائیل اخیرا در یکی از کشورهای اروپایی به طور محرمانه با یکدیگر دیدار کرده و محور گفت وگوهای این دو بر افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران متمرکز بود.

  به نقل از روزنامه رای الیوم، در اوج تنش در جبهه شمالی و جنوبی و اخبار متعدد در مورد احتمال رویارویی نظامی جدید بین حزب الله لبنان و اسرائیل، منابع امنیتی بلندپایه فاش در تل آویو فاش کردند که گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل روز جمعه گذشته در یکی از کشورهای اروپایی با ژنرال ژوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش آمریکا دیدار کرد.

محور گفت وگو بین این دو در خصوص نقش رو به رشد ایران در منطقه وبرنامه ریزی برای تشکیل پایگاه هوایی و زمینی در خاک سوریه متمرکز بود.

کاریکاتور/ دیکتاتوری فردمحور بن‌سلمان!

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی با بیان اینکه ولیعهد عربستان در حال تبدیل کردن این کشور به یک دیکتاتوری فردمحور است، حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست‌های وی را «بازی با آتش» توصیف کرده است.

کاریکاتور/ دیکتاتوری فردمحور بن‌سلمان!

بازداشت شاهزاده‌های سعودی توسط «نیروهای خارجی» انجام شد

محمد بن سلمان

روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم به نقل از منابع آگاه در خاندان سلطنتی عربستان نوشت که یک گروه از «نیروهای ویژه خارجی» به بازداشت شاهزاده‌های سعودی به اتهام فساد، نظارت داشت.

  هیچ چشم‌انداز روشنی درباره آزادی شاهزاده‌های بازداشت‌شده در راستای پاکسازی منتقدان «محمد بن‌سلمان» ولیعهد، وجود ندارد. احتمال می‌رود محاکمه آنها اوایل سال آینده میلادی و پس از کناره‌گیری «سلمان بن‌عبدالعزیز» از پادشاهی به نفع پسرش، برگزار شود.

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/ تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده است

امیرسرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی    درباره اقدامات مرکز خود در ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، ستاد بحران خود را تشکیل داد و پس از آن اولین بیمارستان صحرایی را نه فقط ارتش بلکه تمام  تیم‌های امدادی رادر محورقصر شیرین  به خسروی ایجاد کرد و به مداوای مصدومان این حادثه پرداخت.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند، گفت: تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده و 6 تیم آماده اعزام است.

حج عمره امسال برقرار نمی‌شود

حج عمره امسال برقرار نمی‌شود

، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت برقراری حج عمره اظهار کرد: از سر گرفتن دوباره حج عمره به بستر، زمینه‌سازی و سازوکارهای ویژه نیاز دارد که در صورت تامین آن از سوی عربستان این مهم اتفاق خواهد افتاد؛ البته اگرچه انتظار باز شدن راه گفتگو در موارد مشابه پس از برقراری حج تمتع به جا است، اما در شرایط فعلی هنوز روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار نشده است.

وی درباره امکان برقراری مجدد حج عمره در پی تفاهم بر سر برگزاری حج تمتع، توضیح داد: امکان برقراری حج عمره در شرایط فعلی به دلیل نبود بسترهای سیاسی، زمینه‌ و ساز و کارهای مناسب آن فراهم نیست.

فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش را بیشتر بشناسید

فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش را بیشتر بشناسید

 امیر دریادار حسین خانزادی طی حکمی از سوی حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا به عنوان فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش منصوب شد.

دریادار خانزادی تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره کارشناسی ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر طی کرده و دوره عالی خلبانی هاورکرافت و دوره کارشناسی ارشد مدیریت علوم دفاع دریایی را نیز در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) پشت سر گذاشته است.

وی همچنین دارای کارشناسی ارشد طرح‌ریزی جنگ دریایی در کشور پاکستان و دانش‌آموخته نظری مدیریت استراتژیک (نظامی) در مقطع دکتری PhD دانشگاه عالی دفاع ملی است.  ادامه مطلب ...