بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

شروع کنکورهای فراگیر سال 91 دانشگاه پیام نور از مهرماه


فرایند ثبت نام و آغاز کنکورهای فراگیر سال 91 دانشگاه پیام نور از مهرماه آغاز خواهد شد و این آزمونها آذرماه برگزار می شوند

نام نویسی در آزمون فراگیر مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته بین روزهای 9 تا 16 مهرماه صورت می گیرد. همچنین فرایند نام نویسی در کنکور فراگیر کارشناسی ارشد این دانشگاه بین روزهای 12 تا 20 مهرماه انجام خواهد شد.
آزمون دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور در سال جاری 24 آذرماه برگزار می شود.

ادامه مطلب ...

موساد از سیا هم جاسوسی می کند

با وجود روابط پنهانی و با وجود بیانیه‌هایی که مقامات آمریکایی در آنها دوستی خود با اسرائیل را ابراز می‌کنند، مقامات امنیت ملی آمریکا، اسرائیل را به عنوان متحدی خرابکار و تهدیدی ضد اطلاعاتی به شمار می‌آورند.

جاسوسی اسکایپ از کاربران برای پلیس آمریکا

بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده، شرکت اسکایپ در حال همکاری نزدیک‌تر با پلیس آمریکا به منظور کمک به آن‌ها در جاسوسی از کاربران این شرکت است.

به نقل از دیلی‌میل، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی جدید اعلام کرد که اطلاعات کاربران در "اسکایپ" از جمله چت‌های آن لاین در اختیار پلیس آمریکا قرار می گیرد.
 
اعمال تغییرات که از اواخر سال جاری انجام شد، به پلیس اجازه داد تا چت‌های آن‌لاین کاربران را رهگیری و به آدرس‌ها و شماره کارت‌های اعتباری کاربران دسترسی پیدا کند. روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که مقامات آمریکا مدتهاست که به دنبال دسترسی به مکالمات آن لاین کاربران بوده است.

کاربران اینترنت مراقب باشند

هشدار فتا به شهروندان: 

با ورود اعضای خانواده به دنیای آن‌لاین، صرف نظر از سن آنها باید آموزشهایی در مورد امنیت فضای سایبر به آنها داده شود که در این راستا اهمیت دانستن اصول اولیه محافظت در برابر اینترنت ضروری به نظر می رسد و باید هشدارهای مربوط به کاربری اینترنت، جدی گرفته شود. به دلیل نبود آموزشهای مدون، کاربران رایانه ای در کشور ما با مواردی از آسیب های سایبری برخورد می کنند که نه تنها راه حلی برای آن نمی بینند بلکه در بسیاری مواقع از کنار آن عبور کرده و از آن چشم پوشی می کنند، اما با این حال شکایات از در دام هکرهای اینترنتی افتادن و سلب امنیت در فضای سایبر پرونده های بسیاری از جرائم رایانه ای در کشور را به خود اختصاص داده است. اگر چه استفاده از اینترنت، پیامدهای مثبت و منفی متعددی را در پی دارد اما نباید فرصت‌های مثبتی که از طریق اینترنت ایجاد شده را نادیده گرفت و یا از کنار معضلات، ناهنجاری ها، بزهکاری‌های ...........

به وجود آمده از طریق آن نیز به سادگی و با بی توجهی گذر کرد.


ادامه مطلب ...

امنیت اطلاعات در کار الکترونیکى

 امنیت اطلاعات در کار الکترونیکى

 تهدیدات موجود در پیش روى امنیت سیستم هاى اطلاعاتى را مى توان به سه دسته اصلى تقسیم کرد: افشاى اطلاعات محرمانه (تهدید «افشا»)، صدمه به انسجام اطلاعات (تهدید «دستکارى») و موجود نبودن اطلاعات (تهدید «تضییق خدمات»). به طور مرسوم، امنیت اطلاعات در وهله اول با تهدید «افشا» همراه بوده است.

 
ادامه مطلب ...