بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

چرا امریکا مجوز اینترنت آزاد را برای ایرانیان صادر کرد؟

دفتر کنترل دارایی های خارجی امریکا(اوفک) در حالی که تحریم های گسترده ای علیه مردم ایران وضع کرده است، در اقدامی مداخله جویانه به شرکت ها مجوز داد تا در ایران اینترنت رایگان دایر کنند. 

 
ادامه مطلب ...

آذری جهرمی از حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور خبر داد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی توئیتری از حمله سایبری به برخی مراکز داده کشور خبر داد. 

حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور شب گذشته به زیرساخت‌های کشور حمله سایبری و تعدادی از سایت‌ها از دسترس خارج شد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته با انتشار پستی توئیتری از حمله سایبری به برخی مراکز داده کشور خبر داد. جهرمی در توئیتر خود نوشت:

" امشب برخی مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده‌اند. تعدادی از مسیریاب‌های کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند. مرکز ماهر با یاری رساندن به این مراکز داده حمله را کنترل و در حال اصلاح شبکه‌های آنان و برگرداندن وضعیت به حالت طبیعی است. تلاش‌ها برای ناامن جلوه‌دادن‌ها یک فرصت برای اصلاح اشکال‌هاست. دامنه این حملات فراتر از ایران است و منشا حملات در دست بررسی است. "

حیرت خلبان از عبور دو شیء پرنده ناشناس از مقابل هواپیما + فیلم

عبور دو شیء پرنده ناشناس با سرعتی بسیار زیاد و با فاصله زمانی اندک از مقابل هواپیما موجب بهت و حیرت خلبان شد.

لحظه عبور دو شی پرنده ناشناس از مقابل هواپیما + فیلم/////////////////  ویدئویی که به تازگی منتشر شده است لحظه عبور دو شیء پرنده ناشناس را از مقابل یک هواپیما به تصویر می کشد. در این ویدئو مشاهده می شود این دو شیء پرنده با سرعتی بسیار زیاد از مقابل کابین خلبان عبور می کنند. چند لحظه بعد این دو شی پرنده دوباره از مقابل این هواپیما و در جهت عکس عبور می کنند. بنا به گفته خلبان این اشیاء پرنده بلافاصله پس از عبور از مقابل او ناپدید شدند.

مشاهده این ویدئو در دور آهسته نشان می دهد که این اشیاء پرنده به شکل دایره و شبیه به بشقاب پرنده بودند. این اتفاق در آسمان کشور آرژانتین رخ داد. این ویدئو از زمان انتشار بیش از 7 هزار بازدید کننده داشته است.

مشاهده فیلم:

http://javaninews.ir 

جزئیات حمله سایبری شب گذشته

شب گذشته از حدود ساعت ۲۱، بخش وسیعی از زیرساخت‌های اینترنت ایران از دسترس خارج شد؛ مشکلی که طبق گفته وزیر ارتباطات فراتر از ایران بود. 

جزئیات حمله سایبری شب گذشته  شب گذشته حدود ساعت ۲۱:۲۰ ناگهان تعداد زیادی از سایت‌های اینترنتی از دسترس کاربران اینترنت خارج شد. این اختلال ناشی از یک حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور بود. در این حمله سایبری سایت باشگاه خبرنگاران جوان به همراه تعدادی دیگر از سایت‌های خبری برای چند ساعت از دسترس کاربران خارج شد که به خاطر این مشکل از همه مخاطبین گرامی عذرخواهیم.

پس از این قطعی گسترده، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پست‌هایی در صفحه شخصی خود در توئیتر این حمله سایبری به برخی مراکز داده کشور را تأیید کرد. آذری جهرمی اعلام کرد دامنه حملات فراتر از ایران و به دلیل اعتراض به انتخابات آمریکا صورت گرفته و موضوع در دست بررسی است. او همچنین در ساعات پایانی شب اعلام کرد که بیش از ۹۵ درصد مسیریاب‌های متاثر از حمله به حالت عادی بازگشتند و سرویس‌دهی را از سر گرفتند.

http://javaninews.ir 

اخراج فرماندهان ارتش سعودی با هدف جلوگیری از کودتای احتمالی علیه محمد بن سلمان

 ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی‌ها در ادامه سرکوب مخالفانش این بار فرماندهان ارتش را مورد هدف قرار داد و با اخراج تعدادی از مقامات ارشد ارتش، تغییرات گسترده‌ای در ساختار نظامی عربستان ایجاد کرده است.

ملک سلمان در احکامی سلطنتی ژنرال عبدالرحمان بن صالح بنیان، رئیس ستاد کل ارتش و همچنین فرماندهان نیروهای زمینی و هوایی ارتش که از بلند پایه‌ترین فرماندهان ارتش به شمار می‌روند را اخراج کرد. ملک سلمان در ادامه سرکوب و اخراج مخالفان خاندان سعودی چند شهردار را هم برکنار کرد و افراد مورد اعتماد خود را جایگزین کرد.

اخراج فرماندهان ارتش سعودی با هدف جلوگیری از کودتای احتمالی علیه محمد بن سلمان

 

http://javaninews.ir/

کسر خدمت‌های جدید سربازی در سال ۹۷ به چه‌کسانی می‌رسد؟

کسرخدمت‌های جدید سربازی بحث داغ حوزه سربازی در سال گذشته بود که سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان با درنظر گرفتن سهمیه‌ای 20 هزارنفری برای هرسال به مرحله اجرا درآمد.

کسر خدمت‌های جدید سربازی در سال ۱۳۹۷ به چه‌کسانی می‌رسد؟ نیمه دوم سال گذشته بود که سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان مجلس و ستادکل نیروهای مسلح در مورد نحوه اعطای کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، رزمندگی و آزادگی به توافق رسیده و تصمیم برآن شد تا در هرسال 20 هزارنفر دارای بیشترین امتیاز از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

با توجه به تعداد افراد واجد شرایط و سهمیه 20هزارنفری عملا حداقل در سال نخست اجرای این طرح، تنها افرادی که والدینشان 28 و 29 ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا 29 و 28 درصد ایثارگری داشته باشند امکان بهره‌مندی از این تسهیلات را پیدا کردند و دیگران یا باید به سربازی می‌رفتند یا اینکه اگر وارد غیبت از سربازی نمی‌شدند می‌بایست در انتظار سال آینده بمانند تا شاید جزو سهمیه 20 هزار نفری قرار بگیرند، در این میان البته مشمولانی که والدینشان 27 و 26 ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا 26 و 27 درصد جانبازی دارند، بیشتر پیگیر این مساله هستند.

http://javaninews.ir/ 

لاوروف از اخراج ۶۰ دیپلمات آمریکا از روسیه خبر داد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو شماری از دیپلمات‌های آمریکایی را اخراج و کنسولگری این کشور در سن پترزبورگ را تعطیل می‌کند.

لاوروف از اخراج ۶۰ دیپلمات آمریکا از روسیه خبر داد به نقل از رسانه‌های روس، وزارت خارجه روسیه از اخراج ۶۰ دیپلمات آمریکایی از این کشور و تعطیلی کنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ خبر داد. سفیر آمریکا در مسکو هم امروز به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، امروز در نشست خبری گفت: روسیه با کشورهایی که دیپلمات‌های روس را اخراج کردند، مقابله به مثل می‌کند. اما پاسخ مسکو به همین اقدام محدود نمی‌شود.

http://javaninews.ir 

خنجر از پشت آمریکا بر پیکر آل‌سعود، اتفاقی که به زودی خواهد افتاد

ایران قبل از انقلاب اسلامی کشوری وابسته به غربی‌ها بود. البته وابستگی به کشور های غربی تنها به دوران طاغوت بسنده نمی کند، چرا که در دوره هایی همچون قاجاریه نیز این موضوع به وضوح وجود دارد. پس از انقلاب اسلامی؛ ایران موفق شده بود دست آمریکا و انگلیس را از کشور کوتاه کند. آنها سفره‌ای به نام ایران که دارای منابع گوناگونی است را از دست داده بودند و به هرکاری دست می زدند تا دوباره اوضاع را برای خود در ایران همچون سابق کنند.

سوال اینجاست که عربستان سعودی و حکام آن چه زمانی پی می برند که از غربی ها همچون آمریکا بازی خورده اند. اگر زمانی هرج و مرج در این کشور اتفاق بیفتد ، آیا آمریکا به بهانه های مختلف نیروهای نظامی خود را وارد عربستان نمی کند؟

 خنجر از پشت آمریکا بر پیکره آل‌سعود، اتفاقی که به زودی خواهد افتاد

http://javaninews.ir

نیروهای یمنی با موشک "بدر ۱" پادگان گارد ملی عربستان را در هم کوبیدند

نیروهای یمنی با موشک

به نقل از المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک از نوع "بدر 1" پادگان گارد ملی عربستان در نجران واقع در جنوب این کشور را در هم کوبیدند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که این موشک به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد.

یگان موشکی ارتش یمن روز گذشته نیز با یک فروند موشک بالستیک بدر شرکت آرامکو عربستان در جیزان را هدف قرار داد.

 یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز پنجشنبه دوم فروردین در بیانیه‌ای از یک موشک بالستیک جدید به‌نام "بدر" رونمایی کرد که در داخل این کشور ساخته شده است.

زمان فیلتر تلگرام اعلام شد

زمان فیلتر تلگرام اعلام شد علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو شهری بروجرد، با اشاره به موضوع از مدار خارج شدن تلگرام اظهار داشت: این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.

وی تصریح کرد: این موضوع به لحاظ امنیت ملی ما مهم است، با توجه به نقش مخربی که تلگرام در بحران های سال گذشته در کشور داشت و هم اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر.

بروجردی خاطرنشان کرد: این تصمیم اتخاذ شده که تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی بدهد و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.