بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

محسن قطاسلو ،اولین شهید ارتش ج ا.ا ایران در دفاع از حرم


 شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند. شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید. وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.

انهدام "جنگنده‌های آمریکایی" با سامانه موشکی "سوم خرداد" + تصاویر و مشخصات

"سوم خرداد" یک سامانه موشکی پدافندی است که بردی معادل 50 کیلومتر دارد و می تواند اهداف در برد کوتاه و متوسط را مورد اصابت قرار داده و منهدم کند. رهبر معظم انقلاب بازدیدی از این سامانه در اردیبهشت سال 92  داشتند. 
 انهدام
 
 به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امنیت هواپایه یکی از مباحث مهمی است که در حوزه دفاعی به آن  پرداخته می شود و در این پروسه سامانه های موشکی متفاوتی از سوی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. 

در یک دهه اخیر عمده تهدیدات نظامی در حوزه هواپایه در برد کوتاه و متوسط بوده و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مبادرت به ساخت انواع سامانه های پدافندی کرده اند که نمونه آن ، سیستم پدافند موشکی "سوم خرداد" است. 



**ویژگی های  "سامانه  سوم خرداد"

"سوم خرداد" یک سامانه موشکی پدافندی است که بردی معادل 50 کیلومتر دارد و می تواند اهداف در برد کوتاه و متوسط را مورد اصابت قرار داده و منهدم کند. رهبر معظم انقلاب بازدیدی از این سامانه در اردیبهشت سال 92  داشتند. 


انهدام


این سامانه تماما مستقل است؛ این بدین معناست که کلیه امور یعنی شناسایی، رهگیری، تعقیب و درگیری با هدف مورد نظر از روی همین یک سامانه انجام می‌شود که خود به کاهش حجم یگان‌ها و نفرات کمک کرده و از طرفی شناسایی محل استقرار آنها به علت تحرک و جابجایی سریع برای دشمن بسیار مشکل خواهد شد.

"سوم خرداد"  می‌تواند همزمان 4 هدف را رهگیری و 8 موشک را شلیک کنید. به نظر تاکتیک مورد نظر فرماندهان ایرانی برای استفاده از این سامانه به دلیل تحرک بالا و تجمیع تمام سامانه‌ها بر روی یک شاسی در راستای بحث "شلیک کن – فرار کن" است. در این تاکتیک که به نوعی برای استراتژی نبرد ناهمطراز ایده آل است، دسته‌های چندتایی از این سامانه در نقاط مختلف مستقر شده و اهداف پرنده را غافلگیر می‌کنند.




**سامانه راداری "سوم خرداد" چه ویژگی هایی دارد؟ 

رادار سامانه سوم خرداد  توان اسکن بسیار سریع در فضای اطراف خود را دارد و در کسری از ثانیه توانایی جهش فرکانسی بین 500 تا برخی موارد 1000 فرکانس را دارد و در برابر جنگ الکترونیک دشمن از توانایی مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

ایران چهارمین عضو سازندگان پهپاد مسلح

افسران - ایران چهارمین عضو سازندگان پهپاد مسلح

 در حال حاضر به نظر میرسد چیزی کمتر از ۳۰ کشور جهان هستند که کاربران پهپادهای مسلح یا پهپادهای با توانایی حمل سلاح هستند اما آنانی که خود به تنهایی توان ساخت پهپاد مسلح را دارند بسیار کمتر هستند.
ایران بازیگر جدید در مربع پهپادی جهان

چرا هنگام عبور ملک‌سلمان، این مجسمه را پوشاندند؟


وشاندن مجسمۀ یکی از قهرمانانِ ملی مصر همزمان با سفر پادشاه عربستان به این کشور، سوژۀ کاربران پایگاه های ارتباط اجتماعی در مصر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ملک سلمان" از روز پنج شنبه سفری پنج روزه به مصر را آغاز کرد.
کاربران مصری، در واکنش به سفر این پادشاه سعودی به پایتخت کشورشان، تصویری از مجسمۀ ابراهیم پاشا را منتشر کردند که در میدان اوپرا در مرکز قاهره، قرار دارد و هنگام عبور پادشاه عربستان از کنارِ آن، برای حضور در نمازِ جمعۀ دانشگاهِ الازهر، کاملا پوشانده شده است.
شماری از کاربران مصری در پاسخ به معمای پوشاندنِ این مجسمه، هنگام عبور پادشاه عربستان توضیح دادند که ابراهیم پاشا، از قهرمانان ملی مصر است که موفق شد حکومت سعودی را در سال 1816 نابود کند و شاهزاده عبدالله بن سعود را به اسارت بگیرد.
به گفتۀ این کاربران، دولت مصر، برای جلوگیری از خشمگین شدنِ پادشاهِ عربستان، این مجسمه را با چادری سیاه پوشانده است.
اما برخی دیگر از کاربران با رد این توضیح ادعا کردند که این مجسمه احتیاج به ترمیم داشته است و کارگران در حال ترمیم آن بودند، به همین سبب آن را پوشاندند.
(تصویر) چرا هنگام عبور ملک‌سلمان، این مجسمه را پوشاندند؟
(تصویر) چرا هنگام عبور ملک‌سلمان، این مجسمه را پوشاندند؟


افسوس به انسان های کم بصیرتی که با آروز های کافران علیه کشور مان همصدا شدند


 

لْیَأْخُذُوا حِذْرَهُمْ وَ أَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُم

 آیه  102 سوره مبارک نساء

آنْها باید وسایل دفاعى و سلاح هایشان را با خود حمل کنند; (زیرا) کافران آرزو دارند که شما از سلاح ها و متاع هاى خود غافل شوید و یک باره به شما هجوم آورند

خدایا ملاقاتت را برای من دوست‌داشتنی قرار ده

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها که به مدت ۵ شب در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برپا بود، دوشنبه شب به پایان رسید.

‌‌‌پایان‌بخش این مراسم، دعای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع دست‌اندرکاران اقامه عزای فاطمی در بیت ایشان بود ‌‌‌«فرمودند شب آخر است. یک چند جمله‌ای دعا کنیم.

اللَّهُمَّ امْلَأْ قَلْبِی حُبّا لَکَ وَ خَشْیَهً مِنْکَ وَ تَصْدِیقا لَکَ وَ إِیمَانا بِکَ وَ فَرَقاً مِنْکَ وَ شَوْقاً إِلَیْکَ یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ
(خدایا دلم را از محبت به حضرتت، و ترس از خویش و باور به خود و ایمان به هستى‌ات و هراس از خود، و شوق به‌ سویت آکنده کن، اى داراى بزرگى و بزرگوارى)

اَللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ لِقَائَکَ وَ اِجْعَلْ لِی فِی لِقَائِکَ خَیرُ الرَّحمةِ وَ اَلْبَرَکَةَ اَللَّهُمَّ أَلْحِقْنِی بِالصّالِحِینَ
(خدایا ملاقاتت را برای من دوست‌داشتنی قرار ده و برایم در ملاقاتت بهترین رحمت و برکت را قرار ده و مرا به بندگان صالحت ملحق کن)

اَللَّهُمَّ أَلْحِقْنا بِالصّالِحِینَ وَ لاَ تُؤَخِّرْنِا مَعَ اَلْأَشْرَارِ وَ أَلْحِقْنا بِصَالِحِ مَنْ مَضَى وَ اِجْعَلْنِا مَعَ صَالِحِ مَنْ بَقِیَ وَ خُذْ بِنا سَبِیلَ اَلصَّالِحِینَ وَ أَعِنِّا عَلَى مَا تُعینُ بِهِ الصالحینَ عَلی أنفُسِهِم وَ لاَ تَرُدَّنِا فِی سُوءٍ اِسْتَنْقَذْتَنِا مِنْهُ یَا رَبَّ اَلْعَالَمِینَ
(و به شایستگان ملحقمان کن و ما را به همراهی گناهکاران مینداز و به بندگان صالحت در گذشته ملحق کن و با شایستگان آینده قرارمان ده و ما را به راه صلحا ببر و بدان‌چه صالحان را کمک کردی، به ما کمک کن و در آن بدى که از آن خلاصمان کردى، برمگردان؛ اى پروردگار جهانیان)

‌‌‌تلخی‌های زیادی، بدبختی‌های زیادی، ضعف‌ها و روسیاهی‌های زیادی، این ملت در طول تاریخ تحمل کرده؛ پروردگارا هرگز این ملت را به آن روزهای تلخ برنگردان!
دل‌های پر از شوقی، ذهن‌های پر از انگیزه‌ای، در جهت حرکت به جلو امروز در کشور ما وجود دارد؛ پروردگارا این دلها را این ذهنها را، صاحبان آنها را روز به روز موفق‌تر بفرما!
‌‌پروردگارا آرزوهایی، امیدهایی، آرمانهایی، دربرابر چشم فرزندان انقلاب ترسیم شده؛ پروردگارا این امیدها و این آرزوها را به طور کامل برآورده بفرما!
ما را در این قافله جزو عقب‌افتادگان قرار نده!
ما را در این مجموعه جزو کسانی که از کمک تو برخوردارند قرار بده!
‌‌پرودگارا زندگی ما را در راه خود قرار بده!
مرگ ما را در راه خود قرار بده!
شهادت را برای آنها که مشتاق شهادت‌اند نصیب بفرما!
‌‌پروردگارا نظر لطف این بزرگواران را متوجه این مجموعه بفرما؛ متوجه همه ملت ایران بفرما؛ متوجه همه امت اسلامی بفرما!
‌‌پروردگارا برادران ما را در یمن، در عراق، در سوریه، در لبنان، در نیجریه، در پاکستان، در افغانستان، در بحرین و در همه‌ی نقاط عالم به محمد و آل محمد نصرت عنایت بفرما!
دشمنانشان را مخذول و منکوب بفرما!
ما را در مقابله با دشمن بصیرت عزم راسخ فهم درست و قدم ثابت در ادامه حرکت تداوم حرکت مرحمت بفرما!
رحم الله من قرأ الفاتحة...»

پدر است دیگر ...

افسران -  پدر است دیگر ...

قامتی خمیده

یک دنیا سکوت
یک عمر دلتنگی ... 
┘◄ پدر شهید عبدالرشید رشوند کنار مزار فرزندش

10000 "موشک غول پیکر قدر" آماده "پاسخ دندان‌شکن" به اسرائیل؟


 به گزارش  صد خبر  ؛  رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا به صورت سراسری صورت گرفت و نهایتا با موفقیت به پایان رسید که البته بازتاب های مختلفی داشت. 
یکی از نقاط قوت این رزمایش شلیک همزمان موشک‌های زمین به زمین کلاس "قیام" و "قدر" بود که در آن موشک‌ها از نقطه ای در "شمال کشور" شلیک شد و به نقطه ای در  "جنوب کشور" اصابت کرد. البته "قدر" یک موشک راهبردی به حساب می آید که بسیار حائز اهمیت است.