بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش برگزار شد


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش با حضور امیر سرتیپ بهروز نصیر زاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش در هتل نیروی هوایی ارتش برگزار شد
در این مراسم علاوه بر معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی سیاسی  ارتش امیر سرتیپ نیکبخت حبیبی رئیس دفتر نهاجا و خانواده های معظم شهدا از خانواده های معظم آزادگان نهاجا تقدیر و تشکر شد.


توسعه سلاح‌های ساحلی در دستور کار نداجا

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ساز و کار ساخت ناو هواپیمابر در نداجا گفت: آمادگی ساخت ناوهواپیمابر را داریم.
آمادگی ساخت ناوهواپیمابر را داریم/توسعه و به روز رسانی موشک های ساحلی در دستور کار نداجاامیر دریادار "حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ساز و کار ساخت ناو هواپیمابر در نداجا اظهار داشت:آمادگی و توانایی ساخت ناوهواپیمابر را داریم.
وی درباره "ساخت موشک‌های ضد کشتی" در نداجا خاطرنشان کرد: توسعه و به روز رسانی موشک های ساحلی در دستور کار نداجا قرار دارد و همواره سلاح‌های راهبردی خود را گسترش خواهیم داد. 

با نفوذ آمریکا به کشور با همه توان مقابله خواهیم کرد


دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) و اتحادیه رادیو و تلوزیون‎های اسلامی با رهبر معظم انقلاببه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار علما، صاحب‌نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اجلاس اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی‌سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله‌ی قاطع با «تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه‌ی نظام سلطه در منطقه بر دو پایه‌ی ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه‌ی هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.
  
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ششمین مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام ، لازمه‌ی پیروی از اهل بیت پیامبر صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین را ترویج معارف اسلامی، اقامه‌ی احکام الهی، مجاهدت در راه خدا با همه‌ی وجود و مبارزه با ظلم و ظالم برشمردند و تأکید کردند: مجاهدت در راه خدا فقط به معنای جنگ نظامی نیست بلکه شامل مبارزه‌ی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز می‌شود.
...... 
ادامه مطلب ...

امکان شارژ گوشی بدون اتصال فیزیکی به پریز برق

دانشمندان با الهام از اینترنت وای فای، فرستنده هایی طراحی کرده اند که قادرند به دارندگان گوشی ها و ابزارهای هوشمند کمک کنند که سیستم خود را بدون نیاز به اتصال به برق شارژ کنند. این فرستنده که محدودیت برد و دور بودن از برق را حل می کند، در تمامی نقاط قابل دسترسی می باشد. کافیست، کاربر در معرض این سیستم قرار بگیرد و گوشی خود را شارژ کند.

charging3-phone2-power

از جمله ویژگی های مثبت این سیستم این است که محدودیت های امکان شارژ وایرلس را ندارد و از همه مهم تر برای بدن انسان و به طور کلی جانوران زیان آور نیست. این امکان قادر است تا چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کند.

البته برد این امکان تا نیم متری منبع برق می باشد اما دستگاه های قبلی تا 10 سانتی متری منبع برق امکان شارژ را به کاربر می دادند. امید است که با استفاده از این قابلیت و پیشرفت روز به روز این تکنولوژی بتوان دستگاه ها و امکان شارژ وایرلس به صورت چند متری و حتی کیلومتری را ایجاد کرد.


«میگ 31»؛ شکارچی جدید ارتش سوریه با قابلیت‌های یک آواکس + تصاویر

میگ 31 می تواند با سرعت 3000 کیلومتر در ساعت پرواز کرده و به ارتفاع 20 کیلومتری از سطح زمین برود. 4 میگ 31 در کنار هم می توانند منطقه ای به عرض 900 کیلومتر را اسکن کند.

سگ شکاری روسها در آسمان به سوریه وارد شد (آماده نیست)

 

 طی روزهای گذشته خبری مبنی بر تحویل 6 فروند جنگنده میگ 31 روسی به نیروی هوایی سوریه در رسانه های گروهی جهان منتشر شد که نشان از تجهیز ارتش این کشور به سامانه ای مدرن در نبردهای هوایی می داد، اما میگ 31 چگونه هواپیمایی است و افزوده شدن آن به سازمان رزم نیروی هوایی روسیه چه مزیت هایی را برای ارتش سوریه ایجاد می کند؟
.... 
ادامه مطلب ...

جوراب های هوشمندی که به کمک دیابتی ها می آیند


جدیدا توسط دانشمندان یک موسسه علم و تکنولوژی در آلمان جورابی ساخته شده که در آن سنسورهایی به کار گرفته شده تا پای بیماران دیابتی را از معرض زخم شدگی حفظ کند. زخم پای دیابتی ها به علت فشار بیشتر بر برخی نواحی پا صورت می گیرد که این حسگر ها مرز فشار را مشخص کرده و به بیمار هشدار می دهند.

hhc2187

 

این جوراب هوشمند که در مرحله آزمایش قرار دارد جورابی دو لایه از کتان  جاذب رطوبت و فیلم سیلیکونی ساخته شده است. دو طرف فیلم حدود 40 الکترود نصب است و ماژول الکتریکی که در انتهای جوراب وصل است با هم به کمک پای دیابتی ها می آیند.

زمانی که فشار به ناحیه‌ای از پا اعمال می‌شود، فیلم سیلیکونی موجود در آن‌ ناحیه جوراب، فشرده و نازکتر می‌شود و بنابراین، ناحیه سطحی آن افزایش می‌یابد؛ این موضوع به نوبه خود موجب افزایش ظرفیت الکتریکی و خازنی فیلم در آن ناحیه می‌شود. ماژول با نخ های رسانا که در ارتباطند، این تغییر را متوجه شده و یک هشدار ارسال می کند.پاشنه، کف، قوزک و بخش فوقانی پا  محل هایی هستند که این سنسورها به کار گرفته شده اند. نسخه اصلی این جوراب قابل شستشو خواهد بود و برای کسانی که می خواهند دویدن بدون آسیب پا هم تجربه کنند مفید خواهد بود.

گرانترین اسب دنیا+تصویر

گرانترین نژاد اسب دنیا با قیمت 2/5 میلیون دلار در اختیار این خانم میلیاردر است.
گفتنی است این اسب به عنوان با ارزشترین اسب دنیا است.

گرانترین اسب دنیا+تصویر

عمر باطری بیشتر یا گوشی ظریف‌ تر ،کدام را می‌ پسندید؟

فناوری توسعه موبایل و گوشی هوشمند به سوی آرزوهای شما می‌چرخد، یا نمی‌چرخد؟

عمر باطری بیشتر یا گوشی ظریف‌ تر ،کدام را می‌ پسندید؟

گوشی

 

علی‌رغم دست یافتن به برخی فناوری‌ها برای بالا بردن عمر باطری گوشی این واقعیت که هنوز برای شارژ گوشی باید زمان بگذارید، آزار دهنده است.

یکی از فناوری‌هایی که با بالا رفتن عمر باطری در تضاد است، نازک درست کردن و ظریف ساختن موبایل و گوشی هوشمند است که باعث شده تا همه محاسبات و آرزوهای کاربران یکجا جمع نشود.

عمر باطری بهتری لزوماً به معنای داشتن گوشی ظریف‌تر  و زیباتر نیست و این مشکل همه‌گیر است.

اما به‌راستی شما کدام را می‌پسندید؟ عمر باطری بیشتر یا گوشی ظریف‌تر؟

نظر بدهید!

صدای خود را جایگزین رمز عبور کنید!

 کاربر با سرویس SlickLogin می‌تواند در گوشی هوشمند یا سیستم‌های امنیتی صدای خود را جایگزین رمز عبور کند.

 سرویس SlickLogin به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر با کمک آن در گوشی هوشمند می‌تواند صدای خود را جایگزین رمز عبور کند یا به سیستم امنیتی ثانویه آن را  مورد استفاده قرار دهد.


 سرویس SlickLogin کارایی فراوانی دارد و گوگل چند روز قبل شرکت تولیدکننده آن را خریداری کرده است تا از این طریق بتواند نسل جدید ابزارهای امنیتی را در اختیار مشترکان خود بگذارد.

هنوز جزئیات این قرارداد چندین میلیون دلاری مشخص نشده است و به درستی معلوم نیست که گوگل بخشی از این شرکت یا تمام حق امتیازهای آن را خریداری کرده است.

 با این وجود، مدیران شرکت SlickLogin تایید کردند که با این واگذاری سه تن از آنها وارد شرکت گوگل شده‌اند و از این پس در مرکز تحقیق و توسعه آن به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

لازم به ذکر است که از زمان تاسیس شرکت SlickLogin چند ماهی می‌گذرد و این شرکت خصوصی در مدت کوتاه سعی کرده است نسل جدید ابزارهای امنیتی با کاربری متفاوت را در اختیار کاربران بگذارد.

هنوز به درستی مشخص نیست که گوگل چگونه از فناوری امنیتی صوتی در نسل جدید محصولات خود بهره می‌برد. اما مدیران گوگل و شرکت SlickLogin همکاری‌های نزدیکی را آغاز کرد‌ه‌اند تا محصولات مشترک خود را تولید کنند.