بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

روایت زیارت یک اسیر از کربلا

فیلم/ باران شدید دیشب کربلا

اردوگاه تکریت مختص اسرای مفقود بود. چون ما مفقودالاثر بودیم هیچ تماسی با هیچ کس نداشتیم. اگر هم کشته می‌شدیم در آن وضعیت کسی از زنده و مرده ما اطلاع پیدا نمی‌کرد...

  با آنکه در ۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شد، اما ارتش بعث عراق به حملات خود ادامه داد و مجدداً داخل خاک ایران شد تا نقاط مهمی از جمله خرمشهر را به دست بیاورد و با دست پر در مذاکرات حضور یابد. هرچند دشمن در این راه موفقیتی به دست نیاورد، اما تعداد نسبتاً زیادی از رزمندگان در همین ایام به اسارت درآمدند. جانباز رحیم رحیم از افسران ارتشی بود که بعد از پذیرش قطعنامه و در ۳۱ تیرماه ۶۷ به اسارت دشمن درآمد. با این رزمنده پیشکسوت کشورمان که طعم جانبازی و اسارت را توأمان چشیده است گفت‌وگویی انجام دادیم تا حال و هوای روزهای پایان جنگ و همین طور اردوگاه‌های رژیم بعث عراق را بهتر درک کنیم. 

#ارتش_مردمی_انقلابی 

#بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم 

 #مرد_میدان_باش

بیشتر بخوانید:.روایت زیارت یک اسیر از کربلا

نشست هم‌اندیشی حوزه ادبیات دفاع مقدس در ارتش برگزار شد

نشست هم‌اندیشی در حوزه ادبیات دفاع مقدس ارتش برگزار شد

در این نشست که با حضور جمعی از دست‌اندرکاران حوزه ادبیات دفاع مقدس، امیر سرتیپ نجفی از فرماندهان جنگ تحمیلی و سرتیپ دوم حسن سیفی رییس سازمان حفظ آثار ارتش برگزار شد زوایای مختلف تاثیرگذاری ادبیات در نشر فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست هم‌اندیشی حوزه ادبیات دفاع مقدس در ارتش برگزار شد

بازدید فرمانده کل ارتش از دانشگاه افسری پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)

فرمانده ارتش از دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی بازدید کرد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش‌های مختلف دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیاء (ص) بازدید کرد.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور غیرمترقبه در دانشگاه افسری پدافند هوایی خاتم‌ الانبیاء(ص) از بخش‌های مختلف این دانشگاه، اعم از کلاس‌های درس، اماکن ورزشی، آسایشگاه و سایر بخش‌ها بازدید کرد.همچنین فرمانده کل ارتش در حاشیه این بازدید، با فرماندهان، اساتید و دانشجویان دانشگاه افسری پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید امیر سرتیپ دوم فرج پور فرمانده دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیا (ص)، گزارشی از روند جاری دانشگاه ارائه کرد.

حمله تروریستی گروه های ضد انقلاب در سروآباد

حمله تروریستی گروه های ضد انقلاب در سروآباد/2 بسیجی به شهادت رسیدند

کوهسار دادور فرماندار سروآباد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شهادت  ۲ نفر از نیروهای بسیجی بومی روستای ژیوار بخش هورامان شهرستان سروآباد گفت: این دو نفر ساعت  ۸ صبح امروز از پایگاه هانه ی لار منطقه حفاظت شده کوسالان باز می گشتند که در کمین گروه های ضد انقلاب گرفتار شده و به شهادت رسیدند. 

وی افزود:« ایرج آداک» و «کمال فتحی» بسیجیان مستقر در این پایگاه بودند که پس از پایان شیفت کاری در مسیر بازگشت به منازل خود در کمین ضد انقلاب افتادند. 

فرماندار سروآباد با تسلیت این حادثه تروریستی تاکید کرد: عوامل ضد انقلاب که دستور اربابان خود را علیه ملت ایران اطاعت می کنند با این حمله تروریستی ثابت کردند دست از دشمنی با مردم کردستان بر نداشته و چون در مقابل اقتدار نظام اسلامی خفیف و خار هستند با این حرکات مذبوحانه سعی بر حفظ خود دارند.

حمله تروریستی گروه های ضد انقلاب در سروآباد

برپایی پست امداد ارتش در فرودگاه ایلام

رفت‌وآمد از مرز مهران بدون کوچکترین مشکلی در حال انجام است/ هنوز موردی پیش نیامده که اورژانس هوایی مستقر در مرز مهران فعالیتی داشته باشد
امیر «جواد مولایی با بیان اینکه از روز گذشته (چهارشنبه) تردد زائران از مرز مهران به بالای ۱۵۰ هزار نفر در روز رسید، اظهار کرد:با وجود ازدحام فراوان زوار در مرز مهران، اما شاهد هستیم که رفت و آمد از مرز مهران بدون کوچکترین مشکلی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی ارتش در مرز مهران و همچنین دو موکب ارتش در میدان اربعین مهران و دژبانی بهرام‌آباد، نزدیک به یک هفته است که خدمت‌رسانی‌های ۲۴ ساعته خود را آغاز کرده‌اند، عنوان کرد:
طی چند روز گذشته، ارتش در فرودگاه ایلام نیز یک پست امداد را برپا کرد؛ این پست امدادی شامل یک اتوبوس اتاق عمل، یک بخش بستری سیار، داروخانه سیار و پزشکان و جراحان متخصص است.

فرمانده جدید دانشگاه شهید ستاری منصوب شد

image.png

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری طی حکمی از سوی فرمانده نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

 مراسم معارفه فرمانده جدید دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری با حضور امیر سرتیپ خلبان ستاد عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش(نهاجا) و حجت الاسلام و المسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و جمعی از فرماندهان و مسئولین در سالن بریفینگ ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

در این مراسم طی حکمی از سوی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد سید محمد میرسمیعی به سمت فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری منصوب شد.

امیر سرتیپ دوم میر سمیعی از خلبانان هواپیمای F۷ و پیش از این مسئولیت‌هایی نظیر مدیریت عملیات نیروی هوایی ارتش  و جانشینی پایگاه هوایی شهید بابایی را در کارنامه خود دارد. پیش از او امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی هادیان فرماندهی دانشگاه شهید ستاری را بر عهده داشت.

انتهای پیام

صعود ۳ پله‌ای ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (پنجشنبه ــ ۳ آبان) تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان در ماه اکتبر را منتشر کرد که بر این اساس تیم ملی ایران با سه پله صعود نسبت به رده‌بندی ماه گذشته و با ۱۴۷۸ امتیاز در رده سی‌‌ام جهان قرار گرفت.

در این رده بندی مانند ماه گذشته بلژیک در صدر جدول قرار دارد و تیم های فرانسه و برزیل نیز  به ترتیب در جای دوم و سوم ایستاده اند.

از سوی دیگر در سطح قاره آسیا شاگردان کارلوس کی روش همچنان تیم نخست قاره کهن هستند.

رده‌بندی ۱۰ تیم ملی برتر فوتبال جهان به‌شرح زیر است:

تیم ملی ایران در جایگاه ۳۰ جهان ایستاد

حقایقی از اربعین که نمی‌خواهند دیده شود+تصاویر

واقعیت این است که همانگونه که بسیاری از شیعیان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که اربعین امسال پرشورتر از هر سال برگزار شود، دست‌هایی هم در کار است تا جلوی چنین مهمی را بگیرد. دست‌هایی که تلاش می‌کند با ایجاد شبهات و سیاه‌نمایی از شکوه اربعین بکاهد.

حقایقی از اربعین که نمی‌خواهند دیده شود+تصاویر

بیشتر بخوانید:اربعینی که قطعا بسیاری از نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند.

توافق هوانیروز با اورژانس هوایی جهت کمک به زائران

توافق هوانیروز با اورژانس هوایی جهت کمک به زائرانامیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین اظهار داشت: هوانیروز با در اختیار داشتن ظرفیت‌های بالگردی و نیروی انسانی متعهد آماده خدمت رسانی به زائران حسینی در مسیرهای مورد نظر است.

وی با بیان اینکه تاکنون در دو محور به سمت کربلا پروازهای تامینی جهت شناسایی و برقراری امنیت انجام شده است، افزود: برای مسیرهای شناسایی شده و خطوط پروازی مورد نظر از غرب و جنوب غرب کشور بالگردهایی در نظر گرفته شده است تا در زمان مقتضی پروازهای لازم صورت گیرد.

سیطره پهپادهای ایرانی از آسمان شمال تا پرواز روی ناو آمریکایی در خلیج فارس

پهپادها امروزه جایگاه مهمی در مجموعه قدرت نظامی کشورهای مختلف دنیا دارند. این پرنده های کوچک با تکیه بر توان اجرای عملیات در شب و روز در مناطق دور و نزدیک بر ضد اهداف ساکن و متحرک و در تمام شرایط آب و هوایی، امکان پروازهای هدایت شونده از دور و یا تمام خودکار، دستاوردهای نظامی بسیار مهمی را در درگیری‌های نظامی سال های اخیر بدست آورده اند.

مهاجری که ناجا را نیرومند می‌کند

سیطره پهپادهای ایرانی از آسمان شمال تا پرواز روی ناو آمریکایی در خلیج فارس

 

#ارتش_مردمی_انقلابی 

 

#بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم 

 

 #مرد_میدان_باش