بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

مواظب بزبز قندی باش...

برابر آخرین اسناد به دست آمده، نتانیاهو در صحن علنی سازمان ملل با عقب نشینی از خط قرمز هسته ای با نمایش یک تصویر جالب از خطوط قرمز جدید دولت خود خبر داد و اعلام کرد خط قرمز از هسته ای به تلفنی تغییر پیدا کرده است. 

 

دقت کردید ؟!!

دقت کردید !؟

قصه‌ها واسه ” بیدار کردن ” آدما نوشته شده

اما ما واسه ” خوابیدن ” ازشون استفاده می‌کنیم !

من آموختم....

درختان به من آموختند،پایبندی هر کس به اندازه ی ریشه ی اوست

به هر درختی نمی توان تکیه کرد

ایران شانزدهمین ارتش قدرتمند جهان شد

رده بندی قویترین ارتش های جهان:

پایگاه نظامی گلوبال فایر پاور در جدیدترین رده بندی خود از قوی ترین ارتش های جهان، ارتش ایران را در رتبه 16 قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین به نقل از دنیا الوطن فلسطین، ایران در حالی رتبه شانزدهمین ارتش قدرتمند دنیا را کسب کرد که ارتش های آمریکا، روسیه و چین رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
تعداد نیروهای نظامی، ابزارهای جنگی و بودجه نظامی معیار این رتبه بندی پایگاه گلوبال فایر پاور بوده است.
ارتش مصر نیز با 468 هزار نیرو،4487 تانک، 9646 خودروی زرهی، 8 ناو جنگی، 863 جنگنده، 200 بالگرد و بودجه 4 میلیارد دلاری در سال در رده 13 و به عنوان قدرتمند ترین ارتش عربی و آفریقایی معرفی شد.
عربستان سعودی با 233 هزار نیرو و 977 جنگنده و 46 میلیارد دلار بودجه سرانه در رده 27 جهان و در رتبه دوم کشورهای عربی قرار دارد. ارتش ایران در حالی در رتبه 16 جهان قرار گرفت که بالاتر از کشورهایی نظیر کانادا، مکزیک، استرالیا، کره شمالی، اسپانیا، آرژانتین و صربستان قرار دارد.
545 هزار نیروی فعال نظامی، 2895 تانک، 1500 خودروی زرهی، 1858 جنگنده، 800 بالگرد، 9 ناو جنگی و 10 میلیارد دلار بودجه سرانه، بخشی از قدرت نظامی ارتش ایران معرفی شده است. مشخص نیست که آیا توانایی نظامی سایر نیروهای مسلح ایران از جمله سپاه پاسداران و بسیج در این رتبه بندی لحاظ شده یا خیر.

در این فهرست هند، انگلستان، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، برزیل، ترکیه و پاکستان در رتبه های چهارم تا دوازدهم قدرتمند ترین ارتش های جهان قرار گرفته اند.

ملاحظه : در حوزه سیاست یک گونه قدرت است که مبتنی تعداد ونوع تجهیزات است از این منظر و با نگاه خوشبینانه رده بندی آنان را بپذیریم رده بندی اختصاص یافته ارتش ایران باز جای خوشحالی و مسرت است ولی گونه دیگر قدرت در ادبیات دینی تعریف شده است که به آن قوت می گویند که آن مبتنی بر میزان استحکام وانسجام  سازمانی و ایمان های افراد  استوار است  .ارتش ایران امروزه در این حوزه سرآمد همه ارتشیان جهان است آنچه یک ارتش  را دارای مزیت برتر ساز  تسبت به ارش های دیگر می کند  امکان قوت  است نه قدرت.

پیام حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت کنگره عظیم ح


مهم‌ترین مسائل جهان اسلام در پیام رهبر انقلاب اسلامی به کنگره عظیم حج؛

اتحاد و برادری مسلمانان جهان زیر لوای توحید/ دشمن‌شناسی و شناخت شیوه‌های تفرقه‌افکنانه استکبار جهانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، فرا رسیدن موسم حج را عید بزرگ امت اسلامی و فرصتی معجزه‌گر برای علاج آسیب‌پذیری‌های دنیای اسلام خواندند و تاکید کردند: اتحاد و برادری مسلمانان زیر لوای توحید و شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌ها و شیوه‌های استکبار جهانی، دو رکن اساسی و کلیدی حج است.
حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، فرا رسیدن موسم حج را عید بزرگ امت اسلامی و فرصتی معجزه‌گر برای علاج آسیب‌پذیری‌های دنیای اسلام خواندند و با اشاره به تلاش تمام عیار جبهه استکبار جهانی و شبکه جنایتکار صهیونیسم برای سرکوب و عقیم کردن بیداری اسلامی و به حاشیه راندن مسائل اساسی همچون نجات فلسطین و ملت‌های مسلمان تأکید کردند: «اتحاد و برادری مسلمانان در زیر لوای توحید» و «شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌ها و شیوه‌های او» از بارزترین درس‌های حج و علاج بنیانی و اساسی برای اوضاع محنت‌بار امروز دنیای اسلام است.

   ادامه مطلب ...

دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم

به ظن غربی ها تحریم در ایران جواب داده و یکی از پیامدهای آن انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران بوده است گام بعدی فشار بر ایران را تقویت دیپلماسی هسته ای می دانند که بتواند از این طریق انشقاق و دو دستگی در بین ملت ایران را رقم بزنند و  و دولت محترم در انجام وظایف با چالش مواجه سازند و براساس تحلیل آنان چنانچه این هدف آن را تحقق یابد. زمینه برای اقدام نظامی علیه ایران فراهم می شود. بنابراین چند نکته لازم است:

1-    آمریکا دیپلماسی عمومی و هسته ای را تکمیل فشار بر ایران می دانند نه بر قرار و ارتباط منطقی که یک بازی برد- برد را برای طرفین به دنبال  داشته باشد. و از نظر ما  آمریکا  همچنان شیطان بزرگ است دست دادن با شیطان از ملاحظات ویژه ای بر خودار است

2-    دولت تدبیر و امید با درک درست حوادث منطقه راهبرد صحیح در توسعه روابط با آمریکا اتخاذ کردند و تاکنون هوشمندانه عمل کرده و عملکرد آنان که قابل تقدیر است.

جوانان و جنگ

تصویری از مقام معظم رهبری در میان ارتشیان غیورمرد و بی ادعا

رهبر عزیزمون در مورد ۸ سال جنگ تحمیلی می فرماید :

من مشتاقم که جوان‌هاى ما قصه‌ى جنگ تحمیلى هشت ساله را بدانند که چه بود. این را بارها گفته‌ایم؛ افراد هم گفته‌اند و تشریح کرده‌اند؛ اما یک نگاه کلان به این هشت سال، با اطلاع از جزئیاتى که وجود داشته است، خیلى براى برنامه‌ریزى آینده‌ى جوان در روزگار ما مهم است. ۱۳۸۷/۰۸/۰۸

اینم 3 تا کاریکاتور از اوضاع جهان و ایران

وزیر کشور تونس: برخی از زنانی که برای جهاد نکاح به سوریه رفته‌اند، حامله برگشته‌اند!

عاقبت استفاده بچه های دولت روحانی از فیس بوک


دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم

به ظن غربی ها تحریم در ایران جواب داده و یکی از پیامدهای آن انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران بوده است گام بعدی فشار بر ایران را تقویت دیپلماسی هسته ای می دانند که بتواند از این طریق انشقاق و دو دستگی در بین ملت ایران را رقم بزنند و  و دولت محترم در انجام وظایف با چالش مواجه سازند و براساس تحلیل آنان چنانچه این هدف آن را تحقق یابد. زمینه برای اقدام نظامی علیه ایران فراهم می شود. بنابراین چند نکته لازم است:  ادامه مطلب ...

ناکارامدی کاخ سفید و خشم مردم

 

اوباما در سرازیری پیچ بسیار خطرناک اقتصادی


تعطیلی دولت امریکا

 

- اوضاع نا به سامان اقتصادی ، کسری بودجه دولت فدرال ، چالش ها و رقابت های حزبی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در قالب منازعات سیاسی و حزبی و تعطیلی بخشی از دولت نشان می دهد که اوباما در بدترین شرایط خود در طول دوران ریاست جمهوری اش قرار گرفته است.   ادامه مطلب ...