بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

مقام معظم رهبری پس از انداختن رأى در صندوق انتخابات ریاست‌جمهوری از مردم چه می‌خواهند؟

در لحظه‌ای که جهان در انتظار استماع بیانات رهبر انقلاب است؛

مقام معظم رهبری پس از انداختن رأى در صندوق انتخابات ریاست‌جمهوری از مردم چه می‌خواهند؟

توقّع ما از آحاد مردم این است که با احساس مسئولیت و با احساس این که کارى را آگاهانه و از روى تشخیص انجام مى‌دهند، رأیشان را در صندوق بیندازند؛ ما اعتمادمان در درجه‌ی اول ـ در اول و آخر ـ به لطف خدا و به کمک الهی است و از خدای متعال استعانت می‌کنیم و کمک می‌خواهیم و در درجه‌ بعد به آگاهی و رشد و هوشیاری مردم است.
یکی از لحظاتی که همواره جهان در انتظار استماع بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده، لحظاتی پس از انداختن رای ایشان در صندوق رای است.

مقام معظم رهبری از سال 1368 تاکنون شش بار در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده و در اولین دقایق زمان رای‌گیری رای خود را به صندوق انداخته‌اند تا همانطور که به مردم بارها توصیه کردند، خودشان نیز جزو "اولین‌ها" باشند. حضور ایشان در پای صندوق رای در انتخابات‌های مختلف، توسط صدها عکاس و خبرنگار به سراسر جهان مخابره شده است.  ادامه مطلب ...

رئیس جمهور باید دغدغه‌اش معنویت باشد

آیت‌‌الله خاتمی در ستاد آجا:

صدا و سیما عدالت را در مناظرات رعایت کرد/ رئیس جمهور باید دغدغه‌اش معنویت باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صدا و سیما در مناظرات عدالت را رعایت کرد، به هیچ کاندیدایی نظر نداشت و به طور یکسان فرصت را در اختیار تمام کاندیداها قرار داد تا حرف خود را بزنند.
آیت‌الله "سید احمد خاتمی"، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در مسجد امام خمینی(ره) ستاد آجا (ارتش جمهوری اسلامی ایران) در جمع کارکنان این ستاد ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: حضرت ابوالفضل (ع) در رزم کربلا علمدار بود و اگر بگوییم نفر دوم کربلا سردار رشید حضرت ابوالفضل (ع) بود، هیچ سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) یادآور شد: حضرت ابوالفضل (ع) دارای پنج ویژگی بصیرت عمیق، ایمان محکم، افتخار جهاد در رکاب امام حسین (ع)، امتحان خوب و افتخار شهادت در راه خدا بود.  ادامه مطلب ...

امیر اسماعیلی: جدیدترین پهپاد پدافند با ویژ‌گی‌های «سریر» می‌آید/ تشریح مأموریت و قابلیت‌های سریر

میر اسماعیلی: جدیدترین پهپاد پدافند با ویژ‌گی‌های «سریر» می‌آید/ تشریح مأموریت و قابلیت‌های سریر

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با تشریح قابلیت‌های پهپاد «سریر»، از رونمایی جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین این قرارگاه در آینده نزدیک خبر داد.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در گفتگو با  فارس، درخصوص توانمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، با اشاره به ویژگی‌های پهپاد سریر که اخیرا در رژه روز ارتش رونمایی شده است، گفت: این پهپاد قابلیت پرواز از هر طرف از دماغه‌اش را دارد یعنی زمانی که این هواپیما برای مثال به سمت غرب پرواز می‌کند، می‌تواند با بهکارگیری موتور دیگری که در مقابل آن است، تغییر جهت داده و به سمت شرق حرکت کند.

اسماعیلی همچنین قابلیت سرعت‌گیری و پنهان‌کاری را از جمله ویژگی های پهپاد سریر دانست و افزود: این هواپیمای بدون سرنشین توانایی بالایی در کشف و استفاده علیه اهداف مورد نظر و نیز تصویربرداری از مواضع دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه «سریر» هواپیمایی برای همه ماموریت‌هاست، گفت: سامانه موشکی آن نیز طراحی همین قرارگاه بوده و به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این پهپاد یکی از لایه‌های پنهانی پدافند هوایی را تشکیل می دهد به موشک‌های مورد استفاده در آن اشاره و  خاطرنشان کرد: این موشک‌ها قابلیت درگیری با اهداف متعددی ازجمله پهپادهای مهاجم را به پهپاد سریر می‌دهد.

اسماعیلی درخصوص هواپیماهای بدون سرنشین نسل «حازم» نیز گفت: پهپادهای حازم 1 و 2 در سال گذشته به کرات در رزمایش‌های پدافند هوایی به کار گرفته شد و پهپاد جدید «حازم 3» نیز در روز 10 شهریور ماه (روز پدافند هوایی) رونمایی می‌شود که از قابلیت‌هایی نظیر پهپاد سریر برخوردار است.

شاخص‌های نامزد اصلح برای ریاست جمهوری یازدهم در کلام رهبر معظم انقلاب + صوت

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی شاخص‌های نامزد اصلح را منتشر کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول ۲۴ سال اخیر همواره به اقتضای جایگاه رهبری جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی‌های ایام منتهی به انتخابات، شاخص‌هایی را برای شناخت نامزد اصلح، برای مردم بیان می‌کنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی شاخص‌های نامزد اصلح را که برگرفته از ۶ سخنرانی ایشان در سال‌های ۹۱ و ۹۲ است، به ترتیب تاریخ سخنرانی منتشر می‌کند:

** کار اجرایی بلد باشد و توانایی کشیدن بار سنگین اداره مملکت را داشته باشد ۹۱/۱۰/۱۹

** نقاط قوت امروز را منهای نقاط ضعف موجود داشته باشد ۹۲/۰۱/۰۱

** توانایی مدیریت اجرائی کشور را داشته باشد ۹۲/۰۲/۰۷

** معتقد به قانون اساسی و دارای روحیه مقاوم در برابر دشمنان باشد ۹۲/۰۲/۰۷

** با برنامه، باتدبیر و باحکمت باشد ۹۲/۰۲/۰۷

** سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد ۹۲/۰۲/۰۷

** مهذب به اخلاق باشد، به حاشیه‌ها نپردازد و وعده بی‌مبنا ندهد ۹۲/۰۲/۰۷

** تدین، تعهد، آمادگى و توانائی انجام کار بزرگ مدیریت عالی اجرائی کشور را داشته باشد ۹۲/۰۲/۱۶

** کارى، مردمى، مقاوم، ارزشى، باتدبیر و قانون‌مدار باشد و درد مردم را حس کند ۹۲/۰۲/۱۶

** پیش‌برنده کشور در عرصه‌های مادی و معنوی باشد ۹۲/۰۲/۲۵

** انسانی شایسته‌، وارسته‌، باعزمِ، مؤمن، انقلابى و با همت جهادى باشد ۹۲/۰۲/۲۵

** همتش بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب باشد ۹۲/۰۲/۲۵

** شعارهایی بدهد که منطبق با واقعیات کشور باشد ۹۲/۰۲/۲۵

** بتواند با امانتِ کامل بار سنگین ریاست جمهوری را بر دوش بکشد ۹۲/۰۲/۲۵

** بتواند برای بازکردن گره مشکلات، ایستادگی، عزت ملی و آینده کشور تلاش کند ۹۲/۰۳/۰۶

** ریخت‌و‌پاش و تبلیغات زیاد از اندازه نداشته باشد ۹۲/۰۳/۰۶

همچنین می‌توانید گزیده صوتی این بیانات را از اینجا گوش دهید.

دانلود فایل صوتی بیانات رهبر انقلاب با عنوان انتخاب اصلح

برچسب‌ها: KHAMENEI، شبکه خبری خلیج همیشه فارس، انتخاب، اصلح، شاخص، ریاست جمهوری، رهب

ناوشکن شهید بایندر به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست

پس از انجام تعمیرات اساسی؛

ناوشکن شهید بایندر به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "شهید بایندر، صبح امروز با حضور امیر سرلشکر صالحی به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست.
مراسم الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "شهید دریابان غلامعلی بایندر" به ناوگان نیروی دریایی ارتش، صبح امروز با حضور امیر سرلشکر "عطاءالله صالحی" فرمانده کل ارتش و امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی انجام شد.

این ناوشکن با قدمتی 50 ساله پس از انجام 528 هزار نفر ساعت کار مفید، ظرف مدت 20 ماه و پس از بازسازی و بهینه‌سازی بیش از 8 هزار قطعه حساس، انجام 3200 سرویس و تعویض بیش از 2500 قطعه، در پایگاه یکم نیروی دریایی ارتش (بندرعباس) به ناوگان نداجا پیوست.

ناوشکن شهید بایندر که در طول هشت سال دفاع مقدس در تمام مأموریت‌های محوله، شرکتی فعال داشت به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان با فرسودگی مواجه و از ناوگان نداجا کنار گذاشته شده بود، اما متخصصان نیروی دریایی ارتش با همت والای خود موفق به تعمیر اساسی و بازسازی این ناوشکن شدند.

گفتنی است، این ناوشکن با تعویض 60 تن ورق فولاد در قسمت‌های زیرآبی، اماکن و عرشه‌های بالای آب‌خور و نصب و افزایش حجم 2 قبضه توپ، نصب یک قبضه توپ 76 میلی‌متری در قسمت سینهٔ ناوشکن و مجهز شدن به سامانه موشکی نور در قسمت پاشنه، اکنون مهیای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها شده است.

امیر سرلشکر صالحی، فرمانده کل ارتش در مراسم الحاق این ناوشکن، حضور پرافتخار نیروی دریایی ارتش در عرصه دریاهای آزاد را مستلزم تجهیزات و امکانات به‌روز دانست و گفت: امروز نیروی دریایی ارتش با استفاده از این تجهیزات، آماده حضور هر چه بیشتر در دریاهای آزاد است.

دکترین فرهنگی دولت یازدهم چه باید باشد؟ + نمودار

در زمینه‌هاى فرهنگى، دنبال کارهاى تشریفاتى و ویترینى نباشید. نمایش دادن کار فرهنگى، نه اینکه فایده‌اى ندارد؛ ضرر هم دارد. در زمینه‌ فرهنگ باید دنبال کارهاى محتوائى و اصیل و واقعى رفت، که امروز نیاز عمده‌ کشور از پنج رکن قدرت، مقوله ی فرهنگ ابعاد وسیع تری را در بر می گیرد، علاوه بر اینکه فرهنگ از جمله حوزه هایی است که بسیاری از مدعیان و سینه چاکانش حتی از الف و بای آن نیز بی خبرند و برای اثبات این ادعا می‌توان با نگاهی به سه دولت اصلی بعد از انقلاب اسلامی و شکست هر یک از آن ها در ارتباط با مقوله فرهنگ و نداشتن خروجی مناسب در این بخش آسیب های این رکن قدرت را مشاهده کرد.

 
چارچوب تصوری فرهنگ در ذهن مدیران و مسئولان صرفاً به تولید کتاب، فیلم و سریال و یا بستن کمربند ایمنی در خودرو و مانند اینها به عنوان قسمت نرم افزاری و تاسیس سالن های سینما، کتاب خانه، و ... در بخش سخت افزاری خلاصه می شود، حال آنکه فرهنگ به خودی خود معنایی ماورای آنچه از آن تعبیر به فرهنگ می شود، دارد. به واقع فرهنگ ظرفیست که مظروف های متعددی در آن واقع شده است، و یا در فحوایی بهتر، فرهنگ محیطی است که بر هر چیزی محاط بوده و دیگر ارکان اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعیِ قدرت در ذیل آن تعریف می شود. فرهنگ با تمامی ارکان قدرت رابطه به هم بافته و تنگاتنگی دارد به نحوی که غایت این رابطه سبک زندگی را رقم می‌زند. در حقیقت از فرهنگ سازی است که می‌توان موضوع نظام سازی را به پیش برد و یا به عنوان مثال به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرد چرا که فرهنگ در تمام شقوق و جوانب مختلف ارکان قدرت دخیل بوده و بر نتایج برنامه ریزی ها و فعالیت ها تاثیرگذار است. فرهنگ نامطلوب اثر ناگوار بر دیگر ارکان قدرت دارد و به دلیل همپوشانی با هر جز از یک سیستم کل یک مجموعه را با مشکل مواجه می کند.

اهم این است.  ادامه مطلب ...

بله هر کسی که رهبر بخواهد رای می آورد!

آری این رای رهبر است که در این کشور تعیین کننده است. اما مهم ان است که بدانیم چرا  و چگونه وآیا نحوه استدلال ما با رسانه های وسواس خناس بیگانه بر سر این جمله یکی است یا خیر ؟

همه برتری امروز ملت ایران بر جهان از چهل پنجاه سال پیش تا امروز همین است. که اغلب و اکثر این مردم دل داده اسلام اند. و دل در گرو الله و ولایت الله دارند.

آری نه فقط امروز بلکه از آغاز نهضت های اسلامی ایرانیان، رای و سخن ، رای و سخن فقیه و ولایت فقیه بوده است؛ چرا که اعتقاد ما این است، فقیهی که مسلط بر نفس و حافظ دین و مخالف هواهای نفسانی و مطیع مولای خویش است سخن او سخن خداست، رای خداست، راه سعادت و صراط مستقیم است و این مردم روزی ده مرتبه هدایت به این مسیر را از خدای خود طلب می کنند.

پس هیچ مسئله عجیبی نیست که امروز رای امام خامنه ای رئیس جمهور آینده را تعیین کند. اما تمام اشتباه مخالفان این جاست که حاکمان دینی ما را با حاکمان و رؤسای خود مقایسه می کنند. چرا که در این جا رابطه امام و ماموم رابطه ای قلبی است و حکومت او حکومت بر قلب هاست فلذا این مردمند که تشنه رای دادن بر طبق نظر رهبرند و البته صد حیف که هیچگاه از نظر ایشان به طور مشخص آگاه نمی شوند اما می توانند ببینید که منش و روش و سخن دیروز و امروز کدام یک از کاندیداها با ولی امرشان نزدیکتر و همسان تر است؛

بسیار تلاش می کنند که برطبق نظر ایشان و ملاک های تعیین شده توسط ایشان رای دهند.و این چه بسا از نظر نتیجه همان سخن شود که هر که رهبر بخواهد رئیس جمهور می شود. اما این کجا و انتخابات حکومت های بزرگ غربی کجا که هیولای رسانه ای حاکمانی که قدرت را قبضه کرده اند از بین چند کاندیدای معدود که معرفی شده اند افکار مردم را در جهت مطامع و مقاصد و منافع خود به بردگی می کشند.

اینجا کشور عاشقان ولایت است که در آن رای رای ولی است اما دشمنان غافل اند که ولی ما هیچگاه رای خود را بر دیگران القا نمی کند و مشخصا دیگران را مجبور نمی کند که به کاندیدای مورد نظر او رای دهند یا اینکه مثل بسیاری از کشور های غربی با تقلب مسیر رای مردم را به مسیر دلخواه خود تغییر دهد چون در دین ما و در حکومت اسلامی این مردمند که حاکم بر سرنوشت خود هستند. (اِنَّ اللّهَ لایُغَیِّرُ مابه قومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا مابِاَنفُسِهِم خداوند سرنوشت قومی ر اتغییرنمی‌دهد تا آن‌ها وضع خود را تغییردهند .رعدآیه  ادامه مطلب ...