بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

حمله سایبری را ما شروع کردیم اما حالا ایران حرف اول را می زند

موسسه مطالعات امنیت ملی وابسته به دانشگاه تل آویو در پژوهشی که به جنگ های الکترونیکی و سایبری اختصاص دارد خاطرنشان می کند: بخش سایبری وزارت دفاع آمریکا قصد دارد تغییرات کلی ای در جنگ سایبری اعمال کند. به ویژه اطلاعاتی که از سوی برخی منابع رسمی و علنی مخابره شده نشان می دهد آمریکا نزدیک به 90درصد بودجه الکترونیکی خود را صرف دفاع از خود می کند در حالی که تنها 10درصد از این بودجه را به حملات الکترونیکی اختصاص داده است. مسأله ای که باعث تضعیف نیروی هجومی آمریکا شده است.

مقام های آمریکایی خود می دانند که حملات الکترونیکی ای که به ایران انجام می دهند از سوی این کشور بی پاسخ نمی ماند و حتی در برخی مواقع بسیار قدرتمندتر از حملاتی است که خودشان انجام می دهند. مسأله ای که به اذعان مقام های آمریکایی باعث شده است تا ایران قدرتمندترین کشور در حوزه الکترونیک و جنگ سایبری باشد.
به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از القدس العربی، چاپ لندن، این موسسه مطالعات صهیونیستی در ادامه گزارش می دهد: ایران پس از نخستین حمله سایبری به تأسیسات هسته ای اش به سرعت بر روی فضای سایبری خود کار کرد و اکنون به کشور قدرتمند جهان در جنگ سایبری تبدیل شده است.
موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل به کاخ سفید هشدار می دهد، حملات سایبری در آینده می توانند هزینه های بسیار سنگینی را متحمل ایالات متحده آمریکا کنند و اگر واشنگتن به این موضوع توجه نکند و مسأله گذشت زمان را جدی نگیرد متحمل حملات سایبری بسیار جدی ای خواهد شد که هزینه های ناشی از آن سرسام آور خواهند بود.
این موسسه در ادامه از ایالات متحده آمریکا می خواهد که توانایی های سایبری جمهوری اسلامی ایران را جدی بگیرد و مطالعاتی جدی بر روی قدرت میدانی و الکترونیکی آن انجام دهد.
موسسه مذکور به آمریکا و اسرائیل هشدار می دهد ایران همیشه آماده واکنش به هرگونه حمله سایبری است از این رو باید خود را آماده مواجهه با هرگونه حمله سایبری از سوی ایران کنند.
در این گزارش به نقل از یکی از مقام های عالی رتبه نیروی هوایی آمریکا آمده است: ایران پس از حمله سایبری به تأسیسات هسته ای اش در سال 2010توانسته است امکانات الکترونیک و سایبری خود را به شدت تقویت کند و به زودی به قدرتی بزرگ تبدیل خواهد شد.ایرانی ها اکنون از چنان قدرتی در فضای سایبری برخوردارند که برای آمریکایی ها به هیچ وجه قابل تصور نیست به گونه ای که می توان گفت در جنگ سایبری در سطح جهان در حال حاضر حرف اول را می زنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد