بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

روابط ایران و سودان در برقراری امنیت منطقه


امیر سیّاری:

روابط ایران و سودان در برقراری امنیت منطقه موثر است/تحرکات بیگانگان در خلیج فارس را زیر نظر داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ با توجه به موقعیت استراتژیک کشور سودان در دریای خلیج فارس می‌توانیم روابط بسیار نزدیک و گسترده‌ای را با این کشور برقرار کرده و امنیت منطقه را تامین کنیم.
امیر دریادار حبیب‌الله سیّاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌) با سرتیپ دلیل‌الضوء محمد فضل الله فرمانده نیروی دریایی سودان در ستاد نیروی دریایی ارتش دیدار کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه این دیدار اظهار داشت:‌ با توجه به جایگاه استراتژیک کشورمان در خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند به عنوان محلی برای تجارت جهانی بسیار حائز اهمیت است.


 
وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک کشور سودان در دریای خلیج فارس و اهمیت باب‌المندر می‌توانیم روابط بسیار نزدیک و گسترده‌ای را با این کشور برقرار کرده و امنیت منطقه را تامین کنیم. 
 
دریادار سیّاری تصریح کرد: برای اجرای برقراری امنیت در منطقه هر دو کشور می‌توانند از رفت و آمدهای ناوگان‌های خود و تبادل میان آنها بهره‌مند باشند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندی‌های آموزشی نیروی دریایی اظهار داشت: در دانشگاه علوم دریایی نوشهر ما به پرورش مدیران، افسران و فرماندهان شایسته در سطوح آموزشی جهانی مشغول هستیم و می‌توانیم ناوگان‌ها را در بدترین شرایط هم هدایت کنیم و همچنین در مقاطع پایین‌تر تحصیلی به منظور تعلیم نیروهای دریایی در استان گیلان 18 رشته تخصصی دریایی آموزش می‌دهیم که از استانداردهای جهانی نیز بالاتر است. 
 
وی افزود: در بحث پرورش نیروهای دریایی با توجه به تجربه 8 ساله دفاع مقدس ما بهترین تکاوران و نیروهای کارآمد در بهترین شرایط روحی و روانی و آموزش تعلیم می‌دهیم که نمونه این کار آزادسازی کشتی ایران بین سواحل سومالی است. 
 
دریادار سیّاری با تاکید بر اینکه کشورهای زیادی به دنبال بهره‌گیری از این تاکتیک‌ها از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، ادامه داد: در ساخت زیردریایی‌های سبک توانمندی ما به جایی رسیده که می‌توانیم مثل جماران بسازیم که در سفر اخیر در بندر سودان پهلو گرفت؛ این ناوشکن کاملا بومی و ایرانی بود.

وی افزود: ما قادر هستیم تعمیرات اساسی انواع ناوهای موجود در نیروی دریایی را انجام دهیم که اینها در حوزه روابط ما با سایر کشورها بسیار تاثیرگذار است. 
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با توانمندی‌ راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و موقعیت استراتژیک کشورمان می‌توانیم روابط بسیار مستحکم و صمیمی با کشور سودان در جهت توسعه و همکاری‌های بیشتر داشته باشیم و در همین راستا از کشور سودان دعوت می‌کنیم از مراکز علمی و فنی ایران بازدید داشته باشند.
 
دریادار سیّاری تصریح کرد: امید است که در این موارد اتحاد و همکاری دو کشور با هم بیشتر شود که این خود در مقابل دشمن مشترک استکباری بسیار موثر است و ما می‌توانیم همه آنها را از میدان بیرون کنیم و امیدواریم این دیدارها ادامه داشته باشد. 
 
در ادامه این دیدار سرتیپ دلیل‌الضوء محمد فضل‌الله با اشاره به اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از توان بالایی برخوردار است، تصریح کرد: نیروهای دریایی می‌توانند امنیت آب‌های جهان را تامین کنند؛ ما با استفاده از مطالعات و پیگیری‌ رخدادهای منطقه از توان نیروی دریایی ایران آگاه هستیم و این را می‌دانیم که نیروی دریایی شما امنیت آب‌های خلیج فارس و ‌آب‌های بین‌المللی را به نحو احسن تامین می‌کند. 
 
وی افزود: به طور حتم نیروی دریایی که بتواند به آب‌های بین‌المللی سفر کند می‌تواند امنیت سواحل سایر کشورها به ویژه خود را تامین کند لذا ما به خاطر جنگ‌های طولانی مدتی که در سودان داشتیم از نیروی دریایی کشورمان غافل بودیم پس از ایران خواستاریم که برای تقویت و تعلیم نیروی دریایی کشورمان و برقراری امنیت در آب‌ها ما را یاری نماید. 
 
سرتیپ دلیل‌الضوء محمد فضل‌الله با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران توجه‌ ویژه‌ای نسبت به نیروی دریایی کشورش دارد، اظهار داشت: با توجه به روابط ما با ایران امیدواریم که با استفاده از تجربیات و تکنولوژی‌های این کشور و انتقال آنها به سودان بتوانیم امنیت آب‌های دریای سرخ را تامین کنیم؛ امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از تجربیات کارشناسی ایران در زمینه آموزش و آماده‌سازی افسران و فرماندهان کمک بگیریم.
 
فرمانده نیروی دریایی سودان تصریح کرد: همکاری‌های ایران با سودان باید توسعه پیدا کرده و ارتباط آنها بیشتر شود تا منافع دو کشور حفظ شود. 
 
دریادار سیّاری خطاب به فرمانده نیروی دریایی سودان گفت: ما نهایت همکاری با این کشور را داشته چرا که تجربه 8 سال دفاع مقدس را داریم و سعی می‌کنیم تمامی این آموزش‌ها را در اختیار کشور سودان قرار دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما تحرکات بیگانگان را کاملا در خلیج فارس و تنگه باب‌المندر رصد می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد