بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

بصیرت افزایی

وبلاگ در راستای بصیرت افزایی جوانان هم سن خودم طراحی خواهد شد

موفقیت های ایران چشم آمریکا و اسرائیل را کور کرده است

نوام چامسکی تحلیلگر و زبان شناس آمریکایی طی گزارشی که در پایگاه خبری «کامن دریمز» به چاپ رسیده است می نویسد:

 موفقیت ها و ایستادگی ایران در برابر خواسته های آمریکا را عامل دشمنی واشنگتن و تل آویو با جمهوری اسلامی دانست.

تحلیلگر و زبان شناس آمریکایی طی گزارشی که در پایگاه خبری «کامن دریمز» به چاپ رسیده است می نویسد: در حالی که اسرائیل از پذیرش «ان پی تی» سر باز می زند اما این ایران است که یکی از متعهدین به آن می باشد و اجازه بازرسی از تاسیسات خود را به ماموران بین المللی داده است. این اسرائیل است که به درخواست های جهانی برای ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته ای توجهی نکرده است.

چامسکی در ادامه و در این خصوص می نویسد: اسرائیل در سی سال پیش نیروگاه هسته ای عراق را بمباران کرد که مورد تشویق آمریکا نیز قرار گرفت و حمله علیه ایران نیز قطعا مورد توجه کاخ سفید قرار خواهد گرفت اما ایران در طی چند سال گذشته علیه هیچ کشوری حمله نظامی نکرده است.

چامسکی در ادامه به برخی متحدان دیگر آمریکا در منطقه اشاره کرده و ادامه می دهد: عربستان سعودی مهمترین متحد آمریکا در خلیج فارس در واقع سبوعانه ترین حکومت حاضر در این منطقه و مورد توجه واشنگتن قرار دارد. این حکومت سرمایه های کلانی را صرف رواج دکترین وهابی گری می کند. دیگر دیکتاتورهای خلیج فارس نیز برای جلوگیری از بیداری مردم به سرکوب آنها می پردازند.

چامسکی می افزاید: همه پرسی ها حکایت از آن دارند که مردم منطقه حتی با دست یابی ایران به سلاح هسته ای موافقند و آن را موجب امنیت بیشتر منطقه و توازن قوا با وجود اسرائیل تا دندان مسلح می دانند.

اگر ایران روزی نیز به سوی سلاح هسته ای برود این به خاطر تهدیدات آمریکا و اسرائیل و نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد از سوی این دو حکومت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چامسکی در خاتمه با اشاره به نقش رسانه های غربی می آورد: چرا رسانه های غربی همسو با واشنگتن و تل آویو ایران را بزرگترین تهدید بر علیه امنیت جهانی می دانند؟ خب، دلیل آن روشن است ایران به خاطر مقاومت و موفقیتش و نیز ایستادگی در برابر خواسته های واشنگتن باید تنبیه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد